Gå til innhold

Hvilken bunad er den fineste? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i disse bunadstiden: hvilken bunad liker dere best? Uavhengig av hvilken dere selv har og hvor dere kommer fra :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg liker selvfølgelig min BOLSØYBUNAD

men telemarksbunaden er fin, samt romeriksbunaden.

Skrevet

Jeg synes at Telemarksbunaden er alldeles nydelig. Har selv Rogalandsbunad, men vurderer om jeg skal ha en til, og da en Telemarksbunad. Er fra Rogaland (Stavanger), men slekta kommer fra Telemark.

Skrevet

Synes den Hardanger bunaden er fin jeg:-)

Skrevet

Jeg synes også at telemarksbunaden er kjempefin! Men liker også nordlandsbunaden min veldig godt :)

Skrevet

En som er veldig lik min- jeg synes at Hardanger bunaden er den fineste. Med Rogalands bunad med blått liv på en god andre plass.

Skrevet

Min vest-telemarkbunad er den fineste syns jeg!

Skrevet

jeg har telemarks bunad, (beltestakken,tror jeg den heter)

og synes den er kjempefin...men ikke god å gå i.Hater det rett og slett, men håper det blir bedre nå som jeg får ny skjorte.

Skrevet

kystdrakt

blå rogalandsbunad

Skrevet

Nordlandsbunaden

Skrevet

Synes den mamma har er den absolutt fineste, beltestakk fra Telemark i høstfarger (liker den ikke så godt når det er rosa i den), men min kommer på en god andreplass, har blå romeriksbunad med forgyllet sølv :) kjeeempe fin!

Skrevet

Nordlandsbunaden, den blå! Er ei dame som holder på å sy en sånn til meg nå, gleder meg til å ta den på på 17. mai. Håper det ikke er så aller værst vær da... ;o)

Skrevet

Nordlandsbunaden har jo blitt kåret til Norges vakreste flere år på rad... Og den er absolutt kjempefin. Men jeg synes min egen bunad, Tromsbunaden, er minst like fin! ;-)

Skrevet

Synes min egen Målselvbunad er kjempe fin, men også Ofotbunaden er vakker!

Se forøvrig mange fine bunader på:

www.bunadmestern.no/Bunadsvalg.html

Skrevet

Sunnmørsbunaden! Både den for kvinner og den for menn, knallfin! Mannen min har sunnmørsbunad, mens jeg har kystdrakt. Men skal ha sunnmørsbunad etterhvert jeg også:)

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Gudbransdalbunaden og nordlandsbunaden. Romeriksbunaden er heslig altså. Den skal jeg ikke kjøpe meg selv om jeg "bor" her nå.

Skrevet

Å, jeg synes Setesdalsbunaden er finest, den hvor skjørtet står rett ut, vet dere.

Selv har jeg Rogalandsbunad med grønt brokadeliv :- )

Skrevet

Aust- Agderbunaden er fin men min Follo-bunad er finest.... Men det er kun for at det ligger blod, svette og tårer i hvert eneste sting!

(Skal aaaaldri sy bunad mer!)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Den LILLA beltestaken fra Telemark...takk og pris har jeg stor tilknytning til Telemark så hvis jeg skal ha en norsk bunad så blir det en slik en!:-)

Skrevet

NOrlandsbunaden synes jeg er flott :-)

Har ikke bunad selv, men Kystdrakt, den er også flott og kler meg godt føler jeg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...