Gå til innhold

er det vondt å bli strippet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis jeg går på overtid så ønsker jeg ikke å bli i gangsatt, strippet eller noe slikt før det har gått 14dager omtrent.. er livredd for at det skal gjøre vondt:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble strippet for noen dager siden og syntes det kanskje ikke var så behagelig men gikk helt greit...varte jo ikke så lenge. Men hun sa ikke ifra før hun gjorde det..trodde hun bare skulle sjekke om jeg var moden og lurte på hvorfor det gjorde litt vondt..hehe :)men det gikk så bra atte..ikke noe å grue seg til :)

Skrevet

Syntes ikke at det gjorde spesielt vondt bare veldig ubehagelig. Legen sa heller ikke i fra hva han gjorde, skulle sjekke modningen og sette inn en sånn modningspille. Ja ja tenkte jeg det skal sikke ikke være godt. Så sa han plutselig" sånn nå er du strippet. så nå skjer det nok noe snart"

Skrevet

Jeg ble strippet igår. Gjorde litt vondt ja, men ikke ekstremt vondt nei. Og er utrolig glad for at jeg valgte å gjøre det, er 38+3 idag og de fleste jordmødre/leger gjør det ikke før du er 40uker på vei. Og litt av vannet mitt gikk i natt så jeg er bare drithappy jeg:)

Skrevet

Jeg syntes det gjorde veldig vondt, men det er forskjell på oss. Jeg er en pysete person :-D

Skrevet

jeg har akkurat kommet hjem fra sykehuset hvor jeg ble strippet. Jeg trodde det skulle gjøre veldig vondt og legen sa at jeg måtte gi beskjed hvis jeg ville hun skulle stoppe. Men jeg skjønte faktisk ikke at hun hadde gjort det før det var over, så for meg var det absolutt ikke vondt i det hele tatt.

Skrevet

hva er det egentlig å bli strippet? jeg syns ellers jeg har lest om det meste om fødselen nå, men dette har det ikke stått om noe sted...

Skrevet

Det er at jordmor/lege undersøker deg vaginalt og hvis livmormunnen er begynt å bli moden kan de stikke et par fingre opp og tøye og så tror jeg de løsner fosterhinnen fra livmorveggen og dette skal sette fart i modningsprosessen. Men det gjøres sjelden før man har kommet til termin og som sagt så må modningen ha startet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...