ny på vei? Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 hadde rier som kom og gikk siden torsdag kveld, og slimproppen gikk fredag morgen. kom inn på sykehuset ca halv 10, med 5 cm åpning. satte klyx, gikk på do og spilte litt kort osv med sambo til ca halv 12, ca halv 12 ble jeg sjekka, og ikke mer enn 6 cm åpning, ble litt skuffa da.12 gikk vannet, jordmor satte elektrode på hodet til baby (veldig ubehagelig når riene kom med 1-2 min mellom. etter vannet gikk, gikk det ganske fort, for 3:09 var hun ute, brukte bare 50 min på å presse, det kjentes nesten som om man brekker seg, bare feil vei, man har ingen mulighet til å si imot, bare gjøre som kroppen sier, og presse. fødseken gikk over all forventning! slapp å revne, kjempegla det, måtte sy 3 pyntesting, men ingenting å bry seg om=D husker når jeg pressa tenkte jeg ''nå revner jeg, nå revner jeg'' men det kom aldri, også så jeg ned, så så jeg et lite hode og en hånd.da var jeg sjeleglad, for jeg var egentlig ferdig! tok ikke smertestillende av noe slag, utenom en klut i panna ja, jm trodde ikke helt på meg når vi kom inn, og jeg fikk rier, for jeg var så rolig og stille, og bare pustet gjennom en ve og så kunne hun fortsette å snakke om hva som kom til å skje. men når hun sjekket åpning og fikk konstantert at det var 5 cm, ble hun litt overasket:) så min oppfatning av fødsel er bare helt utrolig, skulle ikke tro ting gikk så lett! ja det gjorde jo vondt, men langt fra så ille jeg trodde det kom til å være, men puting hjalp veldig, og spille på lag med kroppen, og prøve å være mest mulig avslappet mellom rier, og slappe av i resten av kroppen når riene kommer, så livmora får jobbet selv=) det som overasket meg mest var at hele kroppen skalv så inmari under fødselen, så jo ut som om jeg frøs sikkelig ifølge sambo:P
Nibba FØDEKLAR :-) Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Gratulerer!! Høyrest ut som ein fin fødsel :-)
2.runner.up Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Grattis så mye! Dette innlegget har jeg ventet på! Du har jo ikke vært på MSN på en stund!! Så utrolig flink du var! Hilsen Linn fra Nesodden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå