nitro circus Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Har kjøpt butterdeig, men vet ikke hvorfor eller til hva..... Forslag eller gode oppskrifter??
Monajenten Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Pai! :-D Søk på pai på kvasir eller noe, så får du sikkert opp mange oppskrifter.
☆Monkey Business☆ Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Åh, jeg eeelsker butterdeig, hehe..... er en kjempegod oppskrift på detsoteliv.no.....
Gjest Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Quiche er godt Fyll: 2 egg 1 1/2 lettmelk 1/4 krm pepper 50 gr. kokt skinke i strimler 100 gr. hvit revet ost. Grønnsaker etter samk. Paprika, purre og sopp er godt Fordel deigen i en paiform, prikk i den, og forstek den i 10-15 minutter. Visp egg, melk og krydder sammen og hell over deigen. Hell oppkuttede grønnsaker og skinke oppi. Strø osten over. Stek i ca 30 minutter. 180-200 grader.
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 mmmm,wienerbrød med vaniljekrem*drømme
Tally Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Jeg kjevlet ut avlange firkanter (ca 15x35x1,5cm), dyttet litt ned i midten så jeg hadde en kant rundt hele. Fylte på med eplesaus (eller eplemos - den var hjemmelaget så det er ikke greit å si hva det var, he, he) vaniljesaus, hakkede og ristede mandler/nøtter. Stekes i ovnen (står på pakken) og strø på melis eller lag melisglasur når den er litt avkjølt. Du kan lage paier med flettemønster, små skåler osv, det er bare fantasien som setter grenser. Fyll med alt som du liker, det kan omtrent ikke gå galt!
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 kjevle platene eller trykk platene litt flate. Brett kantene inn mot midten og ha fyll inni midten=) firkantene skal ca være 10cm i diameter:) kjempe godt og veldig godt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå