Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Vil begynne med aa si at jeg har noen haerlige svigerforeldre. De stiller alltid opp for oss om vi trenger en hjelpende haand, og det er aldri nei i deres munn. Naar vi kommer paa besoek, lager svigermor min yndlingsrett, og i det store og hele har de inkudert meg som sin datter. Jeg har sett at de har et tett baand familemessig, og til soennen sin, altsaa min mann. Og likedan er det med meg... Men.. Jeg skriver her naa, fordi det er noe som "plager" meg... Jeg har hatt en runde der jeg har vaert syk, og kunne ikke gjoere noe. Saa mannen min og svigermor dro hjem til oss aa skulle vaske hus. Jeg ville ikke det, jeg var flau fordi hjemmet vaart var ikke saa ryddig og rent som hjemme hos svigers. Svigermor gaar nemlig med vaskefilla hver dag!! Det gjoer ikke jeg... Men likevel dro de, selv om jeg sa fra til mannen min at jeg likte det ikke... Jeg har pratet med svigermmor om dette ogsaa, men hun tar meg ikke paa alvor og mente jeg skulle slappe av... Jeg synes hjemmet mitt er privat, og da spesielt denne gangen da vi hadde det rotete og "faelt"... Ogsaa det med aa gaa inn paa soverommet vaart og skifte sengeklaer mm.... Hun var ogsaa med paa sykehuset en gang jeg hadde troebbel med graviditet... Hun ble med inn til GU til og med, ennaa mannen min var der.... Jeg synes det var ubehagelig aa blottlegge meg saann... Likedan var det naar jeg var syk, saa vasket hun alle klaerne vaare, og for min del blir dette personlig...Undertoey og slikt... Jeg vet hun ikke gjoer dette for aa snoke, kun for aa hjelpe! Og aere vaere henne for det! Men jeg har liksom ingenting privat lengre... Eller, hun har sett meg halvnaken, hun har sett hjemmet vaart naar det ikke saa noe saerlig ut, hun har vasket undertoeyet mit, rydda paa soverommet vaart... Hva blir det neste...? Er det jeg som har for stor intimsone her? Jeg ville kanskje foelt meg tryggere om det hadde vaert min egen mor, men hun er min svigermor, og jeg har kjent henne i bare 1,5 aar.... Ville dere reagert?
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Ville nok ikke hatt med svigermor på GU, men resten synes jeg du skal ta med en klype salt. Hun virker jo kjempesnill og hun har sikkert sett litt rot og skittent sengetøy/undertøy før.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Jeg ville ikke hatt med min egen mor på GU en gang, enda vi har et kjempegodt forhold, og svigermor får enda mindre være med. Det er for privat for meg. De andre tingene har min svigermor allerede sett, og det gjør meg ingenting. Vi har også et godt forhold.
Anne-B. Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 GU var i vel heftigste laget, for min del. Men det andre hadde jeg tatt i mot med glede, om jeg var i en slik situasjon at jeg ikke kunne gjøre det selv.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Hadde jeg hatt en sånn svigermor så hadde jeg jublet. Ikke at hun hadde fått være med på gu, men alt det andre. Sliter nå med bl og orker ikke å gjøre så mye husarbeid og min mamma bor en to timers bil tur unna så hun gidder ikke og gjøre det. Kos det med at du har en svigermor som bryr seg, selv om hun ser dine møkete truser. Må le litt, må fortelle en liten historie, mens vi pusset opp huset vårt så bodde vo en stund i bestemors leiligeht som ligge i enne ende av huset til svigers. Vi måtte dele det stor badet og vaskerommet. Jeg hadde hat mensen og hadde blød igjenom ei litt fin bukse som jeg la i bløtt på vaskerommet, hvor så min svigermor går inn for å sette på en maskin med klær ganske naturlig. Hvor hun så begynner og skure buksa min, jeg ble litt flau med engang, men så sier svigermor plutselig i sin egen verden der hun står: "Godt at det er fler som har hatt problemmer med denne dritten her", hun ble litt flau med engang, men så begynner vi å le begge to. hun fortellet etterpå at både sin mor, hun og datteren hadde stor problemmer med store blødninger så det var en vane for hun og skure ren bukser. Hun sa at hun ikke tenket på at jeg kanskje ikke hadde lyst til at hun skulle vaske buksa min, men at det bare var en vane fra den gang hun når selv hadde mensen og da datteren bodde hjemme.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Jeg syns hun burde hatt vett til å vente ute på gu-undersøkelsen, får da være grenser på krenkelse av privatlivet! Jeg hadde med glede tatt i mot all husvask, men er litt enig med hi, trusene mine og sengetøyet mitt vil jeg gjerne vaske selv!!
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Syns også det blir for privat med undertøyet og sengeklærne, for ikke å snakke om GU.....Aldri i verden om noen annen enn mannen min (og knapt nok ham...) hadde fått være med dit. Men at hun hjelper til å rydde/vaske når du er syk, er jo bare hyggelig av henne. Skjønner hva du mener med at huset er privat, særlig når det er litt skittent, men når du var syk, er det i grunnen bare snilt av henne å hjelpe. Vet ikke om jeg har noen råd å komme med, du får bare prøve å forklare henne at enkelte ting er private for deg, neste gang det skjer noe lignende. Men at du er veldig glad for at hun vil stille opp:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå