Gå til innhold

Hvordan i all verden legger man på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tynn, føler jeg. Er ca. 164 cm og 49-50 kg.

Skulle gjerne hatt større lår, større rumpe og mer muskler i armene.

Forstår jo at det hjelper å trene, men hvordan skal jeg trene uten å ta av i vekt?

Hva skal jeg spise? Hvor ofte skal jeg spise?

Jeg elsker mat, men er ikke av den som legger på meg lett. Da blir det bare litt rundt magen.

Jeg har også litt tungt for å komme igang når jeg ikke vet konkret hva jeg skal gjøre, så nå trenger jeg litt hjelp fra dere... Vil gjerne være slik som etter fødselen, ca. 54-55 kg. Da trivdes jeg veldig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hugs at muskler veg meir enn fett.

Faktisk skal du vere litt glad for at du slepper å legge på deg. Men, eg skjøner og godt at det å sjå ut som ein tynn strek heller ikkje er noko moro.

Men, det beste er å bli glad i den kroppen du har. Det er utstrålinga som blir lagt først merke til hos ei kvinne og ikkje sjølve kroppen.... :)

Skrevet

Ja, HALLO, selvsagt er jeg glad jeg ikke er en feit, kvapsete geit som har mange kg for mye, men det er virkelig ikke greit å være for tynn heller.

Dette har jeg fått inntrykk av at det bare er tynne folk som forstår, feite folk har piggene ute med en gang det er snakk om at folk er "for tynn".

Min personlighet og utstråling er det ingenting i veien med, folk legger merke til det vesenet jeg har, og stort sett liker de det, men JEG føler ikke meg vel, og vil gjerne legge på meg noen kg. fint fordelt for MIN EGEN DEL! Jeg liker å føle meg vel og være fornøyd med kroppen min, men pga. amming eller hva det er, så raser bare kg. av.

Hvordan gjør jeg det?

HI

Skrevet

Hei! Jeg har prøvd å finne igjen et innlegg jeg leste for en liten stund siden. Men det er ikke så lett når jeg ikke husker hvilket forum det var på... Det var ihvertfall ei som hadde hatt anoreksi, som hadde blitt frisk, og som fortalte om hva hun spiste for å klare å legge på seg i begynnelsen. Kostholdet hennes lignet faktisk på fedon-dietten. Hun spiste masse mat med sunne fettsyrer. Sånn som banan, avokado, makrell i tomat, nøtter osv. Hun mente at ved å spise slik type mat vil kroppen justere seg til sin idealvekt enten om man er for tynn eller for tykk. Skal gi deg linken hvis jeg finner igjen innlegget. Jeg synes ihvertfall at det hørtes ganske fornuftig ut. Bedre enn å dytte innpå masse potetgull og sjokolade....

Skjønner at du er redd for å gå enda mer ned i vekt. Da begynner du å bli litt vel tynn ja. Men akkurat den vekten du har nå, er det nok mange som misunner deg: )

Skrevet

Takk for svar!

Tror også det er lurt å tenke på det inni kroppen også, ikke bare spise usunn, feit mat. Men nøtter, avocado osv. er jo også kjempegodt!

Man skal vel kanskje ikke spise så ofte som hver 3. time når man skal legge på seg? Heller litt sjelden og mye? Og hvis jeg trener og bygger muskler i tillegg, må vel dette bli bra? :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...