Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår datter på 1 år og 3 mnd skal ha sine første vårsko. Hvilke erfaringer har dere gjort og hva anbefaler dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Om du bor i Oslo ville jeg tatt en tur til Sannergata Skotøymagasin. Det er super flinke på sko til barn. Der måler de foten med en måledings. De vet hvilke type sko som passer som første sko og alder og sesong.

Har datter på samme alder. Vi kjøpte Ecco sko fordi de gir ekstra støtte siden det er første sko. Den kan brukes ute nå selv om det kan være litt sølete. Bare impregnere dem slik at de blir vanntette. Bedre enn å gå med vinterstøvler.

Skrevet

Vi kjøpte Ecci fjor våres + ett par nye i høst når de første var for små.

De ligner litt på "gameldagse" første sko og de gir skikkelig støtte til anklene noe jeg setter pris på ettersom de er så små som 1 og 2 år.

Skrevet

skriveleif

Skulle stå Ecco

Skrevet

Vi har fått anbefalt av flere fysioterapauter og andre (lest litt selv også) at skoene ikke skal støtte for mye. De skal vere så myke som mulig slik at de ikke former barnets fot. De skal vere "bygd" inni (vet ikke hvordan eg forklarer det), ikke flate. De skal også helst vere hele rundt, ikke åpne framme eller bak. Det er som sagt de anbefalingene vi har fått for sko til barn som er under to år (da er ikke foten utvokst enda). Mykt skinn er vel det beste, da det er slitesterkt og ikke former barnets sko. Eg synes mange av skoene i butikken er veldig stive og tunge. Vi har et par vintersko til snuppa, men har brukt de veldig lite på grunn av dette. Hun klarte nesten ikke gå i de. Nå har vi kjøpt see kai run sko som er veldig anbefalt nettopp fordi de er så lette og myke, og vi elsker de! Snuppa også, for nå kan hun løpe;) De er hærlige!

Skrevet

haha....ser eg skreiv at foten ikke er utvokst før de er 2 år, og det er jo feil. Den fortsetter jo å vokse etter det;) Mente at den ikke er "ferdig formet" før 2 år:)

Skrevet

Hvor kan en kjøpe see kai run sko? Jeg skal kjøpe nye sko til snuppa på 17 mnd, og har lagt tilside noen Ecco sko. Vet du om Ecco er bra for små barneføtter?

Skrevet

Eg synes også at ecco e litt stive, men eg er sikkert blitt litt for kresen...hehe....er jo mange som bruker ecco sko, så de er sikkert greie altså, men eg synes see kai run er fantastiske:)

mammamya.no har et liiiite utvalg

filabel.dk har masse, men er litt dyrt fordi du må betale toll i tillegg på ordrer over 200 kr

comfykid.com har bra utvalg og er billig! De fleste skoene der kommer på under 200 så da slipper du toll

(visst du går inn på seekairun.com kan du finne flere som selger)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Ecco. Min datter har ikke hatt problemer med å gå med de. Hun har ikke gått ordenlig i mer enn 3 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...