Gå til innhold

Vedr .kvalme og babyens kjønn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svarte dette også i et innlegg om kvalme lenger ned her, men tenkte jeg måtte lage en egen tråd for å sammenligne med dere andre..

Jeg er 4,gangsgravid, og i mitt første svangerskap var jeg ikke kvalm (fikk da en gutt.) I svangerskap 2 og 3 spydde jeg en del og var generelt dårlig i mange uker (begge to er jenter.) Nå er jeg altså gravid med nr 4 og har igjen ikke vært noe kvalm i det hele tatt, kun trøtt og litt uggen i deler av 1. tri. Vet ikke kjønnet enda her. Men dere andre, har dere noen formening om kjønnet på babyen har sammenheng med kvalme eller ei? Eller er det bare tilfeldigheter som avgjør kvalmen?

Hadde vært spennende å sammenligne guttesvangerskap/jentesvangerskap kontra kvalme. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk igjennom et problemfritt svangerskap med den første. Aldri kvalm el noe. Denne ganga har jeg vært superdårlig (fra uke 6 til uke 16). Men begge er gutter..

Skrevet

Dette er mitt første svangerskap, har vært kjempe kvalm med mye oppkast og jeg venter jente :)

Skrevet

Hei=)

Har ikkje merka noke som helst viss en ser vekk i frå mensen..Skal på UL neste måndag, så skal bli spennande å sjå om myten din stemmer:)

Skrevet

Jeg var superkvalm i 4 mnd, og jeg venter gutt. Min mor var ikke kvalm i det hele tatt da hun gikk gravid med min søster... :)

Skrevet

jeg spydde i 9 mnd sist og det ble gutt...like kvalm i dette svangerskapet,vet ikke kjønnet,men har skikkelig guttefølelse:)søsteren min var kvalm i begge sisne svangerskap og har 2 gutter:)

Gjest mooby85
Skrevet

Jeg var kvalm helt til uke 13-14 ca. Spydde ikke (untatt da jeg fikk farangen), men var kjempedårlig og sykemeldt og gikk ned 5kg.

Vi får gutt:)

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm 1 eneste dag(heldigvis) og jeg får jente=)

Skrevet

Jeg har heller ikke vært kvalm, og venter også liten prinsesse!

Skrevet

nr 1 : kun morgen kvalm helt i begynnelsen. = GUTT

nr 2 : kvalm, med brekninger fram til uke 17 = JENTE

nr 3 : kvalm, spyr, brekninger fra uke 6 -19 = GUTT(temin 7 sep)

Skrevet

Hei..

Jeg går nå gjennom det 3. dvangerskapet..

Første svangerskap kastet jeg opp til uke 27, innlagt to ganger på sykehuset, men hyperremesis, ble en gutt...

Andre svangerskap kastet opp noen uker mindre, denne gang ble det en jente, også her innlagt grunnet hyperremesis.

Nå 3.svangerskap, kastet på de 2 første mnd, ikke innlagt denne gangen, og det blir nå en jente,,

Så jeg har aldri sett noen sammenheng mellom det å kaste opp og kjønn.

Skrevet

med gutten var jeg aldrig kvalm, nå er jeg kvalm nesten heele tiden og det er en jente,er 23uker på vei:-)

Skrevet

Kvalm konstant frem til uke 14, nå i uke 24 bare litt morgenkvamle innimellom. Venter jente :)

Skrevet

Jeg er nå i uke 25 og har siden uke 12 slitt veldig med kvalme. Hyperemesis med oppkast ca 9 ganger daglig. Får gutt :-)

Skrevet

Jeg har ikke spydd, og venter en gutt:)

(bortsett fra en uke da jeg hadde influensa og bortsett fra når jeg spyr opp sånn grønn, brennende dritt som jeg ikke er kvalm av, men som bare brenner i halsen, sure oppstøt heter det kanskje).

Skrevet

De to første gangene var jeg ekstremt kvalm,og fikk da en jente og en gutt,nå har jeg nesten ikke vært kvalm i det hele tatt og nå venter jeg en gutt,så jeg tror ikke det har noe med kjønn å gjøre.

Kan jo ta med at kusinen min fikk to jenter i første svangerskap var hun så kvalm og dårlig på alle måter og andre gangen merket hun nesten ikke at hun var gravid i det hele tatt.

Skrevet

Jeg har vært litt mindre kvalm nå når jeg venter jente enn da jeg fikk sønnen vår.

Venninna mi har to jenter, hun var mye kvalmere første gangen enn andre.

Skrevet

Jeg er førstegangs og i uke 19 og er fortsatt kvalm. Har vært kvalm mer eller mindre hver dag hele tiden. Var på ultralyd i dag og der var det helt tydelig en gutt:-)

Ble nesten litt overrasket da gammel overtro sier "jo mer kvalme, jo større sjanse for jente" + at babyen min i tillegg har hatt hjertefrekvens på 160, noe som også i følge "mytene" skulle tyde på jente, da de sier over 140 slag per min jente, og under gutt. Så disse "mytene" er vel mer eller mindre tilfeldig for min del i hvert fall, men det er vel kanskje dette du vil finne ut av?;-)

Skrevet

jeg var kjempemye kvalm de første mnd...er først nå de siste ukene kvalmen har begynt å avta..men kjenner kvalmen om jeg spiser smeltet ost, fet mat, iskrem/ fløte...har ikke vært på ul enda så vet ikke kjønn:)

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt og jeg venter en liten prins =)

Er nå 26 uker på vei =)

Skrevet

Jeg har ikke vært kvalm og venter jente. Mamma mener bestemt at hun var mye kvalmere med oss jentene enn med broren min da..

Skrevet

jeg opplevde litt det samme. Alle gjetta jente på meg pga jeg hadde "jente-symptomer" :)

Skrevet

nr1: mye kvalme- jente

nr2: ikke kvalme- gutt

nr3: ikke kvalme- gutt

Skrevet

nr 1: ikke kvalme i det hele tatt- jente

n r2: kvalm fra uke 5- 17- gutt

Skrevet

Kvalm ut uke 12= jente

Kvalm ut uke 14= jente

Denne gangen blir det gutt og jeg er fortsatt kvalm, er i uke 21!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...