Sjefsmegga Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Jeg har jo søkt ( vil vise seg om jeg kommer inn), men hvordan er det i forhold til å få faste stillinger, skjønt det er dårlig med 100% stillinger og langt mellom dem. Vet at man alltid får jobba nok siden er er mye vikariater og vakter. Synes ikke det er lagt ut særlig mange stillinger heller...2 i fylket her... Til å være et skrikende behov som de sier så er det jaggu ikke mange ledige stillingene....
Lykkekløver Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Akkurat nå så er det harde innsparinger på sykehusene, det er flere sykehus som har hatt ansettelsesstopp. Tror det begynner å løsne litt nå. På min avdeling har de faktisk lyst ut to stillinger. Anbefaler deg å ringe rundt til avdelingene og spørre etter jobb og ikke vente til de kommer i avisen! På sykehjem og hjemmesykepleien er det mange ledige stillinger, der er de såpass desperate etter folk at du kan stille krav til lønn og turnus før du tar jobben.
alvis Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Dette går i perioder. Men som regel får du vikariat 100%. Det er alltid noen som er syk eller gravid eller ute i permisjon. Det kan være vanskelig å få fast 100%. Jeg føler likevel at de som vil jobbe 100%, får lov til det. Du kan ha en fast 50 eller fast 75 % og så få vikariat på resterende del f.eks. En gang dykker det opp en fast stilling. Når du har fått foten innforbi er det mye lettere å få stillinger. Som spl student har du lett for å få tilbud om ekstra vakter eller vikariat i sommarferier o.s.v. Da har du alrede en fot inforbi og det blir lettere for deg å få jobb etter du er ferdig.
Sjefsmegga Skrevet 18. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2008 Sant nok... :-) Da får jeg krysse fingrene..kommer jeg ikke inn der så blir det vel å ta helsearbeider....virka lovende det også med alt dette nye. Uansett så skal jeg inn i helse og omsorgssektoren, regner med at jeg aldri kommer til å gå arbeidsledig da i hvertfall :-)
alvis Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Nei, du gjør nok ikke det. Du kan bare glede deg...det er tøfft og slitsomt å jobbe innom helsevesendet men det er også en utrolig spennende og annerldes jobb. Jeg har aldri angret på at jeg blev sykepleier. Det er ikke bare noe du jobber med...det er noe du er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå