nr2påG Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Endelig, en uke over termin kom den lille jenta mi til verden. Jeg gikk igjennom så å si hele fødselen på abc klinikken på Ullevål. Fikk masse alternativ smertelindring i form av akupunktur og badekar. Etter veldig mange timer i fødsel og flere timer i badekar, bestemte jordmor seg for å ta vannet på meg for å få litt fortgang på sakene. Dessverre skjedde det motsatte og jeg gikk fra 9 cm åpning til 5-6 igjen. Da hadde jeg vært i fødsel i 15 timer allerede så kroppen min var helt på grensen av hva den kunne takte. Derfor bestemte jordmor at jeg trengte smertelindring og derfor ble jeg snart sendt inn på vanlig fødeavdeling. Der fikk jeg lystgass og epidural, dette var virkelig redningen for kroppen min var helt utslitt og jobbet bare mot meg en periode. I og med jeg bare hadde 5-6 cm åpning forventet vi at det minst ville drøye 5-6 timer til men da den nye jordmora som kom på vakt sjekket åpningen min 1 time etter epiduralen hadde jeg 9,5 cm åpning! Så deilig, motivasjonen min var tilbake. Fikk bare beskjeden "nu ska det födas barn här". Når jordmor sa jeg skulle presse skjønte jeg nesten ikke at det var sant at det var ungen jeg skulle presse ut. Utrivelsen tok drøyt en time men det var nok bare fordel at det tok såpass lang tid for jeg slapp unna uten en rift! Det var nok takken for at alt tok så lang tid. Ut kom en veldig blå og slapp jente som var litt medtatt etter en lang fødsel. Heldigvis kom hun seg i form veldig fort og kort etter lå hun på brystet mitt! Følelsen kan ikke beskrives med ord! Så bare det tilbake til abc på barsel. Går ikke å skryte nok av jordmødrene på abc, for noen fantastiske kvinner. Støtten både under og etter fødselen var helt fenomenal. Selv om min fødsel endte opp med full smertelindring, anbefaler jeg fortsatt naturlig fødsel på abc. Jeg klarte meg faktisk veldig fint der i hele 15 timer og vi var så å si helt fremme ved fødsel før jeg ble sendt over på smertelindring. Det er jo godt at man har det i bakhånd når det faktisk trengs! I etterkant er jeg veldig fornøyd med fødselen og har ingen vonde minner. Resultatet er jo fantastisk, et lite barn! Lille Stella Lovisa kom til verden søndag 13. april kl. 00.20, veide 3243 og var 50 cm lang. Trodde egentlig jeg skulle få en gutt på minst 4 kg! Hun er verdens vakreste og snilleste barn, sover, spiser og en sjelden gang har hun tid til å gløtte på øya og se på sine foreldre! Nå skal den lille familien på tre snart ut i vårsolen og trille! Lykke til videre alle sammen og gled dere til fødsel! Det er en fantastisk opplevelse!
reekleim *fødeklar* Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Ja gratulerer så mye, så godt at du sitter igjen med et fint minne. Har selv født 2 av 3 barn på abc og er helt enig med deg. De er fantastisk der!!!! Lykke til videre nå!
#Aurora har tre gutter# Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 masse gratulerer med tulla di.
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Gratulerer med jenta! :-)
Nibba FØDEKLAR :-) Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Gratulerer! Nydeleg navn på jenta :-)
lillespiren2:) Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 gratulerer med jenta og lykke til kjempefint navn dere har valgt, klang skikkelig fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå