Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Jeg er begynnt å jobbe igjen, men jeg ammer jo enda, og det er litt for lang tid mellom og ikke amme mens jeg er på jobb. Men jeg har vel krav på ammefri. Så spørsmålet er: Hvor lang tid ammefri har jeg krav på??
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 18. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. april 2008 Ingen som vet? Tenkte jeg skulle avklare det med sjefen nå...
Gjest Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 En time, to hvis du jobber i det offentlige Etter at barnet fyller ett må du har attest fra lege eller helsesøster
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 18. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2008 Takk for svar! Ser det ikke lønner seg for meg å jobbe i det private i denne sammenheng... Er ikke fylt året enda, så da trenger jeg vel ikke attest, men trenger jeg det hvis dem ikke etterlyser det? Blir jo året om tre uker.
Scorpiogi Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 jeg jobber i kommunen og fikk bare 1 time pr vakt/arb.dag...
Knøttefrøken Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 men husk at du ikke får betalt når du er borte da.. Jeg jobber litt nå siden vi har delt opp pappapermen(babyen min er 4 mnd). jeg ammer før og etter jobb (kl07, og 17) samt at jeg pumper meg 3 ganger iløpet av arbeidsdagen. Da slipper jeg å "tape" penger. bra det bare er snakk om noen uker jeg skal jobbe da, for det er litt pes:-)
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Jeg fikk fri time pr vakt med lønn jeg da :-) jobber i kommunen jeg da. Syntes det fungerte fint. Ordnet med attest før hun ble året jeg slik at jeg slapp sure blikk
SexyLubben =D Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Jeg jobber i kommunen og er hjemme inntil 2 timer per vakt, jeg! Mener at helsesøsteren sa til meg at man har krav på den tiden man trenger, men vet ikke hvpor mye peil hun hadde på dette..
mamman til to gutter Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Man har krav på inntil 1time ubetalt ammefri når man jobber i det private, hvis ikke egne avtaler sier noe annet. Jobber man i staten eller kommunen og jobber 100%, har man krav på inntil 2timer betalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå