Capricorn74 Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Jeg har et planlagt keisersnitt i begynnelsen av mai, dette pga seteleie og for smalt bekken og i tillegg førstegangsfødene. Har fått bra med informasjon så føler at jeg er trygg på det som skal skje. Eneste jeg lurer på er det kateteret de setter i blæra, når gjør de dette? Får virkelig håpe de gjør det mens man har bedøvelse for det høres vondt ut, he he. Takk for svar:)
Krusemynthe Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Skal ha mitt 3.ks i juni, jeg da - planlagt for første gang. Kan faktisk ikke huske at de har satt det de andre gangene - men vet jo at jeg har hatt det - for jeg husker at de tok det ut. Så så ille vondt kan det jo ikke ha vært. Eller de kan ha satt det etter at bedøvelsen var satt....??? Lykke til!
Nr3 i 2012 Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Jeg tok keisersnitt sist gang. Da ble kateteret satt før spinalbedøvelsen, men jeg fikk en bedøvene krem på først. Synes det var ganske vondt å sette kateteret, men det var nok fordi jeg hadde en jordmordstudent som ikke fikk det til.. måtte ha 3 forsøk for å få det til... Hvis det blir keisersnitt denne gangen også skal jeg spørre om jeg kan få satt kateteret etter spinalbedøvelse.
Juni-mamma for 2.gang! Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Har fått satt kateter 2 ganger og har ikke merket det. En gang ved akutt snitt og en gang ved reoperasjon av keisersnittet. Skal ta ks på Ullevål i juni, og i mine papirer står det at spinal-bedøvelsen settes først og deretter kateteret. Akkurat det er ikke noe å bekymre seg for! Gå inn på keisersnitt debatten til venstre her, der får du massevis av svar fra erfarne ks-damer. En liten ting jeg vil gjerne dele med deg er noe som jeg ikke var forberedt på og ikke visste: Luftsmerter i skulderen. Høres helt teit ut, men det er ganske vanlig. Ettersom de åpner buken på deg og syr igjen så kan man få dette. Da vet du ihvertfall hva det er!! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå