Viktoria :) Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Hei! Dersom man ikke har noen komplikasjoner eller har opplevd flere SA, får man da tilbud om UL i løpet av 1.trimester? Eller må man bestille på privat klinikk? Har lest diskusjon lenger ned, men da hadde alle en eller annen problematikk som gjorde at de fikk tidlig UL... Bare nysgjerrig
Ina25♥med gull i magen Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Nei, det gjør man ikke. Har man ingen god grunn til å få tidlig UL får man ikke tilbud om UL før ordinær i uke 17-19... Må evt. bestille privat, og betale for det. Jeg har vært på tidlig UL for å fastsette termin - og det var helt fantastisk å se den lille. Men hvis jeg skulle betalt for det selv, tror jeg heller ville dratt på 3D senere i svangerskapet, hvis jeg ikke var veldig urolig...
Viktoria :) Skrevet 18. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2008 Takk for svar! Er ikke gravid enda, men hører så mye om ul så jeg ble nysgjerrig. Kan se for meg at jeg har lyst til å ta en tidlig UL når det blir min tur, bare for å gjøre det mer "virkelig" og evt se at alt er ok. Har ikke noe imot å betale selv. Blir kanskje 3D også. Selv om jeg har hørt at det ikke alltid blir så bra bilder - kommer helt an på hvordan barnet ligger når man tar bildene og om barnet beveger mye på seg eller ligger stille. Så koselig at du hadde en så god UL erfaring. Kan helt klart tenke meg at det er fantastisk Du er heldig som er gravid. Lykke til videre med svangerskapet!
Ina25♥med gull i magen Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Takk, og ja jeg vet - jeg er veldig heldig! Håper det klaffer for deg snart også, du kan glede deg! Tror det uansett er lurt å vente "så lenge som mulig" på tidlig UL, så du er sikker på å se noe. Jeg var 8+5 når jeg var der - den lille så ut som en litt stor peanøtt. Så hjertet som banket, og den rørte litt på seg. Er nok lurt å vente såpass lenge hvertfall... Da er du sikker på å få se hjertet:) Jeg kunne ligget der i en evighet og sett på den lille, fikk med bilder da, og sitter stadig vekk og kikker på de... Lykke til Viktoria, sender litt babystøv til deg:) Ha en fin helg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå