Dronningen! Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Nå er telefonen tatt og jeg føler meg som en dritt! Gi meg noen positive grunner til at dette var en god handling?
KaMa Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Du skal slett ikke føle deg som en dritt! Jeg sitter og føler meg som en dritt for en tlf jeg ikke tok. Det er alltid lettest å la være, så klapp deg sjøl på skulderen og vit at du i hvert fall ikke har gjort noen situasjon dårligere. Er det ingen grunn til bekymring, så skjer det fint lite, og sikkert i en del tilfeller hvor det er en grunn til bekymring, skjer det også fint lite uansett innblanding eller ei. Nå finnes det i hvert fall en sjangs for at jenta blir fanget opp. Stor ståpåklem!
Gjest Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Aner ikke hva det dreier seg om, men helt sikkert helt rett den tlf du tok=)
Dronningen! Skrevet 18. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. april 2008 Takk for snille ord:o) Jeg kunne jo ikke være anonym iom at etter en episode var det jeg som tok kontakt med mor så hun ville jo ha skjønt hvem det var allikevel. Så nå får jeg bare håpe (og tro) at hun vil bli en lykkelig ungdom.... Og håpe på at jeg har gjort et riktig valg.
KaMa Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Om hun ikke blir en blid og lykkelig ungdom så kan det være at hun får et godt og trygt voksenliv. Det er ganske fint det også. Syns du skal være særs fornøyd med deg selv. Og ganske tøff er du som ikke var anonym. Selv om det burde være enkelt å forsvare et sånt valg. Man er bekymret for en unge.
Dronningen! Skrevet 18. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2008 Jeg har en bittersøt smak i munnen:o/ Kanskje jeg blir mer fortrolig med tanken etter hvert. Ja det vurde være et av de enkleste valgene å gjøre når man er bekymret men det sitter langt inne.
KaMa Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Jeg vet. De ferreste gjør det du gjorde, fordi det er vanskelig. Syns du er beintøff. Ikke plag deg med usikkerhet om du gjorde det riktige. Det gjorde du, og nå kan du uansett ikke gjøre det ugjort. Ikke plag deg unødvendig. :-)
Dronningen! Skrevet 18. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. april 2008 Samfunnet er jo blitt sånn at man ikke skal bry seg.... Jeg må da bare innse at jeg er en "nabokjerring" i følge Gro. Mannebeinet mitt er en avslappet mann og skal helst ikke være til bry eller gjøre livet surt for noen men han synes jeg hadde valgt riktig. Så da tror jeg på det (Litt i hvertall) selv om skulderene sitter heeelt oppe i ørene.
KaMa Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Som jeg sa, jeg angrer på den tlf jeg ikke tok. Jenta det handlet om den gangen er så altfor voksen for alderen nå, og overbeskyttende overfor moren sin. Hun bærer på et ansvar, noe hun i grunnen har gjort hele tiden, større en de fleste voksne ønsker. Og vi var vel mange som så at ting ikke var så greit ganske tidlig. Men ingen følte at det var opp til en selv å dømme.. Etter jeg selv fikk barn, har jeg sikkert blitt ganske kompromissløs. Dersom noen ser at ungen min lider, at ting ikke er som det skal være, så håper jeg inderlig de vil gjøre noe. Det burde jo alle foreldre ønske, dersom man elsker og ønsker ungene sine et godt liv. Jeg kan umulig se at du gjorde noe annet enn det riktige.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Så hvis du går til frisøren i dag og sier "skulderlengde" så blir det snaukort? Kjenner følelsen. Skjønnner at du blir både engstelig og urolig, men du er ikke en som ikke har gangsyn, du har observert over tid, du har prøvd å snakke med henne og med moren, du har brydd deg på beste måte. Og det du har sett har ikke vært en oppførsel eller omstendigheter som passer inn med en fjortenårings liv. Som KaMa sier - ikke sikkert hun vil takke deg nå, men en dag er hun voksen og ser med voksenøyne. Jeg synes du er flink, jeg.
Dronningen! Skrevet 18. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 18. april 2008 Håper jeg selv synes det etter en stund - smaken sitter i munnen ennå! Hva skulle jeg gjort uten dere? Vil ikke snakke med noen av naboene heller for da blir det bare slarv og det gagner ingen. Klem (hmm, klemmer på krangle - hva er det som skjer?)
Ikkelektuell Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 Hvis det er gode grunner til bekymring så er det en god handling. Uforbeholdent.
Dronningen! Skrevet 18. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. april 2008 Ja det er en god handling.... Jeg sier som Emil: Jag gjorde det ut av min godhet:o)
Gjest Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 Har bare lest, og ikke kommentert tidligere. Jeg synes avgjørelsen din er korrekt, og for hva det er verdt; jeg har sittet og lest barnevernsbarn sin evaluering av barnevernet og refleksjoner rundt sin egen situasjon. En ting som ofte går igjen er spørsmålet om hvorfor naboer/nærmiljø/familie/omgangskrets ikke grep inn tidligere. Nå handlet riktignok de sakene jeg satt og leste om annen type omsorgssvikt, men likevel
Dronningen! Skrevet 18. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. april 2008 Tusen takk, dere har overbevist meg.... men denne dagen har vært litt til og fra med tankene. *var det riktig, var det ikke riktig, var det riktig, var det ikke riktig.....*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå