Gå til innhold

Uff, har sånn problemer med å velge forlover.... :((((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller, jeg har vel egentlig bestemt meg da.. stod mellom barndomsvenninne som jeg har kjent i snart 30 år, som bor i min hjemby, og venninne jeg har hatt i ca 8 år her hvor jeg bor nå. Og har egentlig endt med at jeg skal spørre hun som jeg har kjent lengst. 'Problemet' mitt nå er at hun er så utrolig busy... hun har akkurat kjøpt hus sammen med kjæresten og de driver og pusser opp. Og så har hun begynt i ny jobb og der er det så travelt og kaos og stress at hun ikke har tid til å svare på en sms engang. Vi hadde en del kontakt i høst, det var før hun begynte i ny jobb. Etter at jeg fortalte for noen uker siden at vi skal gifte oss, har hun ikke sendt en eneste melding for å høre hvordan det går med forberedelsene. Jeg skjønner at hun har det megatravelt men tenker at det også virker som hun har det for travelt til å være forlover... eller venter hun på at jeg skal spørre? Tror hun 'forventer' det på en måte, for jeg har vært forlovet en gang før og spurte henne den gangen, men så ble bryllupet avlyst... Så kanskje hun bare går og venter på at jeg skal spørre om hun vil? Uff, synes dette er så vanskelig.... jeg burde jo bare ringe og spørre henne, enten sier hun ja eller så sier hun nei. Men så er jeg samtidig så barnslig at jeg er litt snurt for at hun ikke har spurt meg en eneste gang hvordan det går.... æsj altså.

Har begynt å lure litt på å spørre en annen barndomsvenninne, som jeg har kjent nesten like lenge, og som jeg har vært forlover til og egentlig har mer kontakt med. Men da er jeg jo redd for at hun første blir skuffet siden jeg jo egentlig spurte henne første gangen. Og hun andre skal ha baby nå til sommeren og får det jo egentlig mer enn travelt nok (det er i tillegg tredje barnet hennes...)

Kan noen banke vett i hodet på meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm. jeg tror jeg hadde spurt og vært veldig klar på at det var ok å si nej om hun har det veldig travelt jeg. :D

Skrevet

Sånn bare for å gjøre det ekstra vanskelig for deg... det er jo ingenting i veien med å ha flere enn en! Jeg hadde tre, jeg! Riktignok er det bare en som kan skrive under på papirene, men da valgte jeg hun jeg har kjent lengst. Vi er fire bestevenninner så for meg var det helt umulig å velge. ;)

Dersom det er flere så kan de fordele oppgavene mellom seg.

Skrevet

Takk for svar begge to. Stinkerbelle, ja jeg må jo få sagt at det er ok at hun sier nei, må bare spørre på en ok måte, ikke sånn som jeg tenker i mitt (ja barnslige..) sinn: ' hadde tenkt å spørre om du vil være forlover men det virker ikke akkurat som du har tid til det'.. hahaha, jeg ser jo selv at det er helt på jordet! Må bare spørre på en ordentlig måte, så order det seg jo. Er bare vanskelig å ta første kontakten nå føler jeg, synes det er litt dumt at hun ikke har giddet å sende en eneste kort mail eller sms om hvordan det går. Jeg vet jo hvordan det er å ha det travelt, men hun har alltid tidligere 'fordømt' andre som har blitt oppslukt av nye forhold og oppussing og slikt, og nå gjør hun det samme selv. Hrmpfh...

Sessa: hehe - ja det er jo en mulighet å spørre flere... men egentlig vil jeg bare ha en. Regner ikke med så mye hjelp fra forloveren egentlig, i og med at de aktuelle uansett har så mye på programmet selv i år... så jeg skal være fornøyd hvis de har tid til å være med på selve dagen - og så ville jeg gjerne hatt en tale da aller helst.. :) Men planlegging osv. tar vi nok selv.

Skrevet

Nå gjorde vel ikke mine så altfor mye i forhold til forberedelsene, der ville jeg ha full kontroll selv, men utdrikningslag og tale fiksa de! ;)

Bare for å være ekstra sære så hadde mannen min tre stk også! ;)

Skrevet

Oi, var folksomt oppe ved alteret i deres bryllup da! :)

Vel, vi skal nå bare ha en hver. Samboeren min har litt problemer med å velge selv. Men han har en bror, så mulig han går for han. Hadde jeg hatt en søster hadde valget vært enkelt!!

Utdrikkingslag regner jeg vel egentlig ikke med at det blir. Fatter ikke at hun jeg har tenkt å spørre skal ha tid og ork til å ordne med det. Skulle gjerne hatt en forlover her jeg bor som kunne vært med og sett på kjole, men det går ikke. Har heldigvis et par andre venninner her som gjerne vil være med og se på kjole da, så slipper jeg å bestemme meg heeelt alene. :)

Dytter litt, ingen flere synspunkter...?

Skrevet

Jeg ville valgt den jeg har best kontakt med pr. dags dato.

Skrevet

Når du skal velge forlover synes jeg du skal velge kun ut fra hva du ønsker selv! At du spurte forrige gang (går ut fra at det er en stund siden og at du hadde mer kontakt med henne da), er ingen grunn til at du må spørre den samme nå og det samme med at hun forventer det, ingen kan forvente å være forlover! Man har lov til å bli skuffet over å ikke bli valgt, men jeg synes ikke man har lov til å vise det til den som skal gifte seg.

Velg den du har mest kontakt med nå og som du mener vil glede seg over å være forlover og ikke mene at det er bare mas. Jeg synes dessuten at man som forlover er "forpliktet" til å ordne utdrikningslag. Man må ikke planlegge og betale det alene, men organisere det.

Skrevet

Takk for fint svar.. :) Hvis noen nå kunne fortelle meg hva jeg selv ønsker så er jeg i boks!! hehe.. Det jeg egentlig ønsker er jo at jeg hadde så god kontakt med en person at det var innlysende at jeg skulle velge den personen. Men per idag har jeg egentlig ikke det. Lurer litt på å kanskje velge hun tredje jeg nevnte, som jeg har kjent siden barndommen også og selv var forlover for for noen år siden. Vi har jo egentlig god kontakt. Men så vet jeg jo at hun får baby nå snart, bare 4-5 mnd før bryllupet.. og kanskje ikke har tid og ork til dette her. Hadde jo vært gøy med utdrikkingslag såklart...

Nei, har visst ikke blitt noe klokere. Får vente til siste liten med å velge! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...