(S)TinkerBelle <3 Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Brun og blid liksom? Er like blid selvom jeg er bleik jeg altså! Jeg liker sol og varme, men jeg kunne aldri funnet på å grille meg i solarium 2-3 ganger i uken året gjennom. Hva får folk til å gjøre det?! Jeg soler meg i sydligere strøk eller på stranden hjemme, men har faktor 30 + i ansiktet og brystet.. Det er ikke så kult med tjukk lærhud og rynker etter fylte 30 år altså. Tror mange tenker at det ikke skjer med en selv før man plutselig oppdager de første sol-skadene som jeg selv gjorde. Tenker at jeg bør iallefall si fra at det ikke er særlig pent eller moro. Nå er jeg bleik hele vinteren, og det synes jeg er helt greit. Må flire litt for meg selv av venner som går rundt og er konstant solariumsbrune selv i den mørkeste tida. Snålt synes jeg det ser ut.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Enig med du Det er ikke stilig å være oransje.
Stratos med 3 barn Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Tar ikke sol heleåret, men skal ta endel timer før sydenferien! Hvorfor? Med to barn de siste 20mnd ser jeg bare ikke ut! Blir jeg brun og samtidig er blid håper jeg folk ser forbi alt det andre ekle ved meg:(
Bring_it_on!!:)) Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 På vinteren helt frem til Mai egentlig gjør det meg ingenting og se ut som et hvit laken.. Men føler meg så mye bedre når jeg har litt farge på kroppen når klærne skal kastes.. hehe.. Nå er det ikke til og stikke under en stol at jeg sliter litt med kroppsbilde sånn generelt.., og farge på kroppen gjør at jeg ser litt lysere på det og speile meg om morgenen.. =)
Gjest Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Blid er man vel uansett;) Nå tar ikke jeg 2-3 ganger i uka året rundt, men tar jevnlig sol. Grunnen er at rent utseendemessig syns jeg en brun hud er mye vakrere enn blek hud. Smak og behag. Nå mener jeg IKKE jo brunere jo penere! Spray-tan kan bli FOR brunt og kunstig, i mange tilfeller. I tillegg til dem som tar bruningssprøyter sammen med solarium. Da syns jeg blek hud er penere. Men en gyllen, jevn farge på hele kroppen er veldig vakkert synes jeg ihvertfall:)
Mille** Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Enig med deg. Syns også det ser litt tåpelig ut å være knallbrun i januar, såfremst man ikke har feiret julen i syden da. ;o)
alvis Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Enig. Jeg hadde aldri giddet å grille meg i solen eller solarium. Og er jeg på stranden har jeg alltid høy solfaktor og hatt:)
Lille L Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Jeg tar også sol.. vet ikke hvor mange ganger i uka, men når jeg gidder så blir det kanskje to ganger i uka. Jeg var ikke så opptatt av og sole meg før, men etter jeg begynnte med sol så ble strekkmerkene på magen min MYE blekere og synes nesten ikke.. Jeg reiser jo til Kroatia i mai så da er det greit med litt farge før jeg drar dit for da blir jeg ikke så solbrent.. Bruker solkrem når jeg soler meg ute:)
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Handler om å føle seg vel, tenker jeg... Noen føler seg ikke vel når de er bleike, og tar derfor sol... Jeg har ikke noe problem med å være litt bleik, men passer på føttene mine som en hauk... skrubber og tar fotbad og smører hver kveld... det er min måte å få meg selv til å føle meg vel... Alle har sin måte.
Gifteklar:0)) Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 Syns det er fint med litt gyllenbrun farge.
Sjefsmegga Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 hehe..her melder ikke behovet seg for farge før klærne skal av, da kan det hende jeg tar litt sol for å få en liten glød før jeg går rundt offentlig med mine melkehvite legger....eller en fin selvbruning de første dagene ( PLUSS solfaktor) på stranda...jeg blir aldri "nøttebrun" uansett, så somerfargen min er mere lett gylden og litt fregnete...får heldigvis fin farge, men det tar jo mer enn 2 dager for min del.
cherry coke Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 Nok en gang enig med (S)Tinker. Tantene mine er et godt eksempel. Ene kaster seg ut i sola uansett og hatr gjort det siden hun var ung. Hun har MASSE rynker og lærhud. Er egentlig ei vakker dame, men ser skikkelig preget ut. Hun har også alltid levd et sunt liv uten røyk og alkohol. Søsteren hennes er veldig forsiktig i sola, er 10 år eldre, men ser minst 10 år yngre ut. Hun har porselenhud i en alder av 65 år. Dette kan selvfølgelig være tilfeldigheter også, men jeg tror det har mye med soling å gjøre. Jeg synes også det kan være fint å være gyllenbrun, men ikke året runt. Synes det ser merkelig ut med solariumsbrune folk midt på vinteren=) Men en ting som er litt "morsomt" nå, er jo at folk har blitt så forsiktige med sol at mange lider av mangel på d-vitamin...=)
ScaryMama Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 Jeg er egentlig helt enig med deg, men jeg er faktisk avhengig. Jeg blir sur og gretten hvis jeg føler meg blek, og humøret blir mye bedre etter en soltime. Jeg har prøvd å slutte flere ganger men det ender med at jeg føler meg helt jævlig...
prekæs Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 Jeg tipper at det vil være en del brunbarka kjerringer ved 40 her. Innskrumpa som rosiner. Det er faktisk sant det her. Som innskrumpa rosin ved førtiårs alder er det mange som blir sure fordi rynkekremen ikke virker i løpet av fjorten dager. Oppfordrer folk til å ta til vettet og titte litt på innsola damer over førti. I tillegg mistes noe av ansiktsfettet når man blir eldre som gjør det enda verre. Dvs. Man skrumper inn innenfra:)
prekæs Skrevet 18. april 2008 #16 Skrevet 18. april 2008 4 av fem rynker kommer av soling, forresten. blid og blek
Gjest Skrevet 18. april 2008 #17 Skrevet 18. april 2008 Jeg syns heller ikke det er pent å være solariumsbrun. Vil heller si det er ganske harry (spesielt kombinert med bleket hår)
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. april 2008 #18 Skrevet 18. april 2008 Det er penere med brunt flesk enn hvitt vettu:-DD Hater å sole meg, har ikke ro til det. Men, spray tan duger:o)
OsloMor Skrevet 18. april 2008 #19 Skrevet 18. april 2008 Blek, men fattet her;). Skjønt jeg synes det er fint å være brun i sommerhalvåret, ikke rødbrun men en god og naturlig brunfarge og litt fregner på nesen gjør deg bare frisk, synes jeg da. Solarium er kanskje det kjedeligste i verden, ingenting gjør meg mer rastløs enn å ligge og blir bestrålt inne i en plastkiste.
Twintipp og himmelblå Skrevet 18. april 2008 #20 Skrevet 18. april 2008 *LER OG LER* -Bestrålt inne i en plastkiste :-DDDDDDDDDDD
Gjest Skrevet 18. april 2008 #21 Skrevet 18. april 2008 He he, det var en bra beskrivelse, Oslomor... Sånn føles det, jo ;-D
yasmina Skrevet 18. april 2008 #22 Skrevet 18. april 2008 Ja,ja her er det alltid sol saa det er mitt minste problem. Er alltid brun og tidvis ganske sur
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 18. april 2008 #23 Skrevet 18. april 2008 hehehe... Jeg er enig med deg i at det ser litt dumt ut å være ekstremt brun om vinteren, men det finnes jo en mellomting=) Selv har jeg aldri tid til solarium, og er ikke spesielt glad i å sitte i sola om sommeren. MEN.. Jeg synes ikke det er spesielt vakkert å være skikkelig bleik;) hehehe.. Dersom jeg skal på fest eller lignende er jeg derfor nødt til å smøre meg med selvbruningskrem (evt ta sol) på forhånd. Kroppen vår har godt av å få litt sol på kroppen, og man bør ikke skjerme kroppen fullstendig fra alt som heter sol;) Men det er selvfølgelig forskjell på å fise og å rund-bedrite seg. Selv har jeg så bleik hud at jeg helt seriøst ser syk ut om vinteren hvis jeg ikke har smurt meg med selvbruningskrem eller vært i sola på noen måneder. hehe.. Mamma gjør den samme tabben hvert år når hun sier; "Oi Stine! Er du syk? Du ser litt blek og sliten ut." haha.. Jeg har også en god venninne som har karakterisert huden min som "skummetmelk-hvit.. Altså litt sånn blågjennomskinnelig!" *flire* Så jeg personlig burde nok tatt sol litt oftere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå