Gå til innhold

kan noen anbefale meg ein god solkrem til baby?u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn under 1 år, skal ikke bruke solkrem i det hele tatt. Er noe med stoffene i dem som ikke er bra. Dersom babyen er over 1 år, vil jeg anbefale den der sprayflasken med blå krem, som er for barn. Husker ikke hva den het.....

Skrevet

sikker på det?? er jo mangen som reiser til syden, dei må dei da smøre? selv om dei ikke er ikke sola..

Skrevet

En MÅ smøre babyer, selv om de er i skyggen på sommeren!

Bruk en krem som ikke inneholder farlige stoffer, feks BABYLINE sin. Den har folfaktor 25. Den har vi brukt hele tiden.

Å bruke krem med farge og parfyme, er ikke så lurt.

Skrevet

Når storesøster var 2 1/2 mnd reiste vi til Tyrkia. Hs sa at vi burde smøre henne med faktor 15. Trang ikke sterkere pga at etter så lenge som 15 holder så burde du smøre på nytt uansett.

Jeg kjøpte natusan for kids, vannfast med faktor 15. Jeg var veldig fornøyd med den. Kremen la seg som et lag på huden og vannet prellet av. Jeg brukte den samme året etterpå også.

Men så prøvde jeg heller ingen andre da.

De har sikkert flere gode solkremer på apoteket.

Skrevet

okay :) takk for svar.

er så mye sol å knall være i dag, så skal ut å leke litt :)

Skrevet

jeg bruker babyline på min datter som snart er 8Mnd å den skal jeg også bruke i syden når hun er 10mnd. syns den er bra. å de anbeflte den til meg på apoteket. selvølgelig må vi spørre babyer som er nder 1år, solen reflektere jo. men man må bruke baby solkrem i steden for barne solkrem, det skal ikke være farlige stoffer i babysolkremen, den er trosalt beregnet til en baby;) du som mener man ike skal smøre babyer, mener du at eg ikke skal smøre min datter på 10mnd når vi er i syden da?

Skrevet

Bruk Dr.Hauskha

Den er best og fåes kjøpt på helekosten.

Veldig bra merke uten masse drit i.

Gjest gründerjente
Skrevet

Kjøp på apoteket

1. Det skal være fysisk UV filter

2. Skal være uten konservering

3. Skal være uten parfyme

I Sverige er det gått ut med en offisiell anbefaling at barn under 3 år ikke skal bruke solkrem. (Dette fordi kroppen tilføres uheldige stoffer den ikke klarer å ekspedere ut igjen). I Norge foreligger det ingen tilsvarende anbefaling.

Så sunn fornuft, tilsier da at man bruker minst mulig solkrem på små barn, og av det slag som er anbefalt over. Det sier seg selv at det er bedre for barnet å ha litt solkrem på, enn at det blir brent - dersom det er alternativet. Ellers er det anbefalt å la de små ha dekkende tynne klær, og ligger i skyggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...