Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Sønnen min på 13 mnd. har begynt å hoste så forferdelig.. Det kommer speielt om natta. Da setter han seg opp, å hoster så han brekker seg. Jeg ga han slimløsende hostesafti går kveld, det hjalp i noen timer. Men ga han ikke noe mer på natta, for han skal jo ikke ha så mye av den.. Men vi skal bort på besøk denne helga. Ville dere dratt til legen når det bare er hoste, eller ventet å sett an om det evt. kommer noe feber? Han var veldig klam å svett i natt, men ikke i pannen.. Jeg kan jo evt. oppsøke legevakten der si skal på besøk.. Hva hadde dere gjort?
21.april Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Vår datter holdt på slik i 1/2 år før vi fikk konstantert astma
Ann_ Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Det behøver ikke være astma. Vår datter hoster også masse. Det kommer og går i perioder. Legen gjør ikke særlig annet enn å gi hostesaft. De vi fikk kastet vi. Det er jo ikke særlig bra. Efedri inneholde amfetaminlignende stoffer. Vår datter ble super slapp. Den andre vi fikk het ett eller annet på B den ble hun helt hyper av. Gikk over til hostesaft fra homeopaten. Får kjøpt den på mange apotek. Blir det ille så får dere bare gå til legen.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Takker for svar! Han hister litt, men ikke sånn voldsomt om dagen. Men om natta blir det ille. Nå har han akkurat hatt hosteanfall i over en time stakar. Han brekker seg. Han gråter ikke, men han krabber rundt i senga å prøver å finne en god stilling å sove i. Han sovnet tilslutt, men hører han hoster enda..=( Han fikk solvipect (eller åssen det skrives), vanlig slimløsende hostesaft fra apoteket før han la seg, og litt når han våknet like over 23. Men det har ikke hjelpt foreløpig..
Herkules Skrevet 19. april 2008 #5 Skrevet 19. april 2008 Vi hadde hosting fra jul til påske, jeg har gitt litt hostesaft. bedre med sovende barn en prinsipp om å ikke gi dem hostesaft!!!!!! Hev sengen ved hodeenden. Gi lite melk særlig på kvelden da det er slimdannende Gå til legen om du syns du trenger det
Anonym bruker Skrevet 20. april 2008 #6 Skrevet 20. april 2008 Det er ikke bare snakk om prinsipp, men jeg vet at den vanlige hostesaften du får til voksne ofte ikke hjelper, jeg blir i allefall bare værre av den. I tillegg så er den eneste hostesaften du får til barn (reseptfritt), slimløsende. Så det er lite poeng i å gi den om det ikke er slim, å det er ikke alltid like lett å høre.. Men vi dro til legevakten i går kveld, da han våknet enda tidligere på kvelden, å begynte å hoste så voldsomt igjen. Han hadde en virusinfeksjon i halsen. Så vi fikk efedrin. Å dem sa at han bare måtte få paracet ved siden av. Ja, det er vel derfor han spiser så dårlig nå også.. Takk for svar.
♥Spirevipp♥ Skrevet 21. april 2008 #7 Skrevet 21. april 2008 Det samme sliter vi med! Har vært hos legen to ganger, den første gangen var han rød på trommehinna så mulig en ørebetennelse...så vi fikk antibiotika. Etter en uke på kur, uten bedring dro jeg tilbake. Han tok blodprøve, men den viste ingenting. Legen anbefalte å gi slimoppløsnende hostesaft (solvipect) morgen og kveld! Har gjort det nå i 2 uker og føler nesten han blir dårligere av det. Har nå de siste dagene også hatt mye mindre matlyst og det er mye snørr ute på tur! Uff! det kjedeligste er at han sover så dårlig om natten, får så vondt av han....men det er visst helt naturlig dette her da! Imunforsvaret skal visst styrkes! Legen min sa at så lenge det er tiss i bleien og han virker våken så er det ikke noe alvorlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå