Gå til innhold

Litt intimt spørsmål....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt sopp her? Lurer på om det er det jeg har fått.... Klør og svir+mye hvit utflod. Aldri hatt dette før, burde jeg ringe lege for å sjekke? Eller er det bare å kjøpe noe mot det på apoteket? Er kanskje ikke alt man kan bruke når man er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at det alltid er lurt å få sjekket at man faktisk har en soppinfeksjon hos legen før man begynner å behandle. Det kan jo alltids være andre grunner til at det klør og svir, ikke sant? Men jeg synes det høres ut som at du har en soppinfeksjon. Du kan kjøpe Canesten på apoteket og du bør velge en kombinasjonsbehandling, med 1 vaginal tablett på.. Er det 500 mg? Og salve. Følg bruksanvisningen nøye og sørg for at du behandler deg lenge nok. For hvis du dropper behandlingen etter at symptomene blir borte, vil du fortsatt ha en soppinfeksjon. Du kjenner det bare ikke, men den vil blomstre opp igjen.

I noen tilfeller bør partneren behandles samtidig. Men soppinfeksjoner er lite smittsomme, så det er egentlig liten sjanse for at partneren din også har sopp. Om du skulle merke at du får gjentakende infeksjoner, eller at partneren din viser symptomer på at han har soppinfeksjon han også, bør dere behandles samtidig begge to.

NB! Husk å behandle lenge nok =)

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Skal ringe legen min nå.

Skrevet

Jeg var litt plaget med sopp for noen uker siden. Dro på apoteket for å kjøpe Canesten, og fikk da beskjed om at jeg ikke skulle bruke vaginaltablett fordi jeg er gravid. Det står på pakken også. Jeg brukt kremen i 3 dager og ble bra. Lykke til :-)

Skrevet

Man kan bruke tabletten, hvis man fører den inn med fingrene. Det er innføringshylsen man ikke skal bruke. Håper du blir fort bedre. Sopp er skikkelig plagsomt

Fra felleskatalogen:

Applikator bør ikke benyttes, vagitorier kan innføres med fingrene

Skrevet

Det er ingenting i veien for å bruke vaginaltabletten når man er gravid. Man må bare føre den inn med fingrene istede for med den aplikator-saken i plast, for den kan lage rifter og sånt i skjeden. Jeg har spurt jordmoren min, legen min og to-tre ansatte på apoteket om dette og fått det samme svaret hos alle sammen. Dessuten står det jo på siden her at man skal velge kombinasjonsbehandling... Tror ikke de ville ha satt ut en slik annonse på bim hvis det er skadelig for den gravide eller babyen i magen

Skrevet

Ok, da lærte jeg noe nytt i dag også :-) Det var de tydligvis ikke klar over på apoteket jeg bruker.

Skrevet

hvilke symptomer får mannen, dersom han blir smittet?

Skrevet

Han kan klø og så kan han få en hvit rand rundt hodet på penisen.. Det er sikkert flere symptomer han kan få som jeg ikke kjenner til. Du kan jo lese på canesten.no for eksempel =)

Skrevet

Mannen trenger ikke få symptomer, men kan likevel smitte deg tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...