(0_o) Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Eller rettere sagt sjokolademoussekake, i flere lag (a la bløtkake). Noen som har en namnam oppskrift på det? Vil helst ha en lys/vanlig sjokoladekake, er ikke så veldig glad i mørk sjokolade ) Tenkte å lage kaken og ha et lokk med marshmellowsfondant over... Så hvis noen har en god oppskrift de vil dele med med, så blir jeg glad!) Har lett litt på nettet, men finner bare moussekake, ikke oppskrift på hvordan man lager kaken med flere lag...
line_n & sara Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 jeg dytter litt for deg, jeg.. og når du finner en oppskrift, kommer jeg gjerne på kake-besøk...
(0_o) Skrevet 18. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2008 dytter litt til, kanskje kakebakerne har våkna nå? )
To tette + snart ei med flette Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Jeg har!!!! Må bare finne den! Straks tilbake
Gjest Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Jeg harikke noen oppskrift, men jeg har et forslag. dersom du vil kombinere vanlig sjokoladekakae med mosse så kan du vel først lage sjokoladekaken på vanlig måte. Så kjøler du den ned, sett den gjerne i kjøleskapet i noen timer. Del den i lag, 2 eller 3. Legg bunnen på kakefatet og sett på kakaringen og så kan du lage mosse og ha over, ha på neste lag med kakabunn, neste lag med mosse osv og så sette hele greien i kjøleskapet i noen timer før du forsiktig tar vekk kakaformringen.
(0_o) Skrevet 18. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. april 2008 Du Lillema, du er en reddende engel!! )
To tette + snart ei med flette Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Har to forskjellige en som skal fryses og en som skal i kjøleskap. Er basert på posermousse. Sjokolademoussekake: ! pk sjokolademousse m/daim 1 pk makronfyll 1 pk dronning glasur 1 pk daimstrøssel Lag mandelbunn av makronfyll (ca 20 cm form). Lag mousse og hell over bunnen. La stå i kjøleskap i en time før servering. Pynt med daimstrøssel. Sjokolademousse parfait: 1 pk sjokolademousse m/daim 1 pk sjokolademousse m/sjokoladebiter 2 dl melk 2 dl fløte 1 pk daimstrøssel Lag moussen som vesrjon 2 på pakken. Ha daimmoussen i en liten kakaeform/brødform, ha på godt med daimstrøssel og hell over sjokoladebitmussen. Frys i 6-8 timer. Serveres med sjokoladesaus og daimstrøssel. Dette er basert på Freia sine poser da, og du kan helt sikkert lage de med hjemmelget mousse eller annen pose, men da har du ihvertfall fremgangsmåte
To tette + snart ei med flette Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Dytter litt til jeg, må jo passe på så (0_o) får laget kake!!!
(0_o) Skrevet 18. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. april 2008 Tuuusen takk! :oD Da blir det lake i kveld! *glede seg*
To tette + snart ei med flette Skrevet 18. april 2008 #12 Skrevet 18. april 2008 Bare hyggelig Fikk veeeeldig lyst på sånn kake jeg også nå, men skal ikke være hjemme ikveld, ikke imorgen heller, så det får bli søndagskos på meg Kose deg med kake!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå