Gå til innhold

Hadde dere tatt dere en øl??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er aktive prøvere og tror jeg hadde el på onsdag. Vet jeg er litt hysterisk, men det har sine grunner!

Har så lyst på en øl eller to i helga. Skal feire 30 års dagen til min beste venninne. Og så er det jo så fristende med en utepils i goværet da!!

Hadde egentlig bestemt meg får ikke å gjøre det, men.... Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes jo alkohol fri øl, vet ikke om det er det samme å drikke det, men hvis du er redd du er gravid er det jo bedre med noe enn ingenting.

Men er jo tidlig, så man vet jo ike om du er gravid til du venter ikm, og hvis du ikke drikker noe kan du sikkert vente deg en masse spm om det..hehe

Skrevet

Vi er også prøvere og jeg tar meg gjerne en øl eller to i helgene. Og det kommer jeg til å fortsette med helt til jeg tester positivt... Man MÅ leve, selv om man er prøvere...

...men dersom jeg hadde hatt en veldig sterk følelse på at jeg var gravid, hadde jeg ikke drukket, men nå har jeg ikke det, så... I kveld blir det øl og taco!!

: )

Skrevet

Gjør som du vil! Det er såpass tidlig enda at egget ikke har festet seg, så teknisk sett tar det ikke opp næring fra deg. Egget er foreløpig et selvstendig legeme (har lest i svangerskapsbok). Derfor er det ikke så farlig å ta en øl, så slipper du alle spm også. Men hvis du føler at det blir feil for deg og at du vil angre på det dersom det viser seg at du er gravid, så er det ikke verdt det.

Jeg var veldig streng med meg selv i begynnelsen, men iom at jeg nå er på 6pp har jeg funnet ut at jeg kan ikke leve som gravid hele tiden. Blir gal i hodet av det.

Men viktig å gjøre det som føles riktig for deg!

Skrevet

Tviler på at en øl eller to gjør stor skade da egget ikke har festet seg enda! Kos deg på bursdag!

Skrevet

jeg hadde sikkert gjort det..med mindre jeg hadde følelsen av at jeg var gravid.. jeg har ei frisk jente på 2 år selv om jeg drakk ett par glass med vin før jeg visste jeg var gravid... alt med måte..

Skrevet

Jeg ville også tatt en øl, så sant jeg ikke hadde hatt mistanke om at jeg allerede var gravid, da. Jeg er enig med de andre her... man må kunne leve litt selv om man er prøver, så jeg kommer til å drikke mitt glass med vin til mat i helga. Kos deg i bursdag! :)

Skrevet

de fleste drikker så tidlig... som oftest vet man jo ikke om man er gravid elller ikke! Et par øl skader ikke uansett... :)

Skrevet

Hmmm, dette lurer jeg også veldig på. Jeg hadde en MA for 6 uker siden, så jeg er nok overforsiktig...men ærlig talt, man kan jo ikke bli helt hysterisk heller!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Har ikke helt bestemt meg enda, men som dere sier så kan man ikke slutte å leve selv om man er prøver.

Skrevet

hei! er sniker fra 2.trimester, hehe.. jeg er nå snart 4 mnd på vei. og i prøveperioden drakk jeg to ganger. (ble gravid på 1.pp)men i milde mengder. man kan ikke stå på tå og vente til det skjer noe. prøvinga kan ta lang tid og der kan klaffe med en gang. synes du kan unne deg ei øl eller to;) etter min mening. bare drikk med måte i tilfelle;) mange hbarn blir jo unnfanga ute på byen og de får friske barn. man kan aldri klare å holde seg heeelt unna alt som er "fy-fy. kos deg;)

Skrevet

Viktigste blir vel hva du føler er riktig. Åpner du en øl og synes det er greit så synes jeg du skal drikke ølen. Dersom du merker at du ikke er komfortabel med det, så lar du vær. Håper du får en fin fest om du velger med eller uten øl:)

Skrevet

Har bestemt meg for å kose meg med cola i kveld :) Føler det blir det riktige for meg.

God helg!!!!!!!

Skrevet

Hei!

Nå har jeg ikke lest de andre svarene, men svarer for det jeg:)

Selvom dere er aktive prøvere så ikke slutt å lev! Det skader ikke å ta en fest i ny og ned uansett. Så reis å kos deg du:o)

Skrevet

heelt enig med deg villabolla :) artig nick forresten;) man skal kose seg og slappe av så skjer det gjerne fortere enn man aner! men da mener jeg ikke danske båten hver helg men en god vin i godt lag eller en ute pils i godværet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...