*nysgjerrigpetra* Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Hva i alle mine dager gir folk rett å kommentere kroppen min bare fordi jeg er gravid...?!?!?! "Spiser du no igjen?" "Gu du har jo allerede begynt å få mage!" "Du vet at barnet ikke er mer enn et par cm så det er ikke barnet som gjør at du har fått kul på magen.." "Du kommer til å rulle så mye som du spiser... " Er så utrolig lei av at "alle" føler de har rett til å kommentere kroppen min som det passer de... Er naturlig slank og har bare lagt på meg 2 kilo, så kommer ikke 'rullende' med det første ihvertfall. Legger jeg på meg 20-30 kilo er vel det mitt problem og ingen andre sitt vel... Hva og når jeg spiser har vel ingen andre noe med... Noen andre som har det sånn? Godt mulig det er hormonene men jeg holder på å gå utav mitt gode skinn når det kommer til sånne kommentarer....
AO3 Skrevet 18. april 2008 #2 Skrevet 18. april 2008 Hvem i all verden er det som kommer med så frekke kommentarer?! Jeg hadde ikke bare blitt irritert, jeg hadde blitt såret og forbanna!
Gjest Skrevet 18. april 2008 #3 Skrevet 18. april 2008 Oj, da hadde jeg blitt sinna. Hva slags rett har de til å måtte kommentere hva, når og hvor ofte du spiser ?
Lille Luna Skrevet 18. april 2008 #4 Skrevet 18. april 2008 Uff, så utrolig frekt! Jeg blir sjokkert av at folk i det hele tatt kan lire av seg slike dumme utsagn. Hva med å fokusere på alt det fine, det at du sikkert stråler som gravid? Jeg tror mye misunnelse er skjult i slike kommentarer... Hev deg over det eller slå tilbake! Uansett, ikke aksepter det.
Berta_78 Skrevet 18. april 2008 #5 Skrevet 18. april 2008 Folk vet ikke hva de skal si :-) Jeg synes faktisk ikke det gjør så mye at de bommer litt. Det er jo en veldig naturlig del av svangerskapet å legge på seg, så de føler sikkert at det er "trygg" grunn. Tåpelig, men ikke verdens verste sak. Jeg jobber i et selskap hvor jeg er eneste kvinne, og de andre mobber meg litt fordi jeg legger på meg. Gjør meg ingenting fordi jeg jo er tynn fra før! Til sjefen min som er 60 år og korpulent svarer jeg bare "Heldigvis tar det nok lang tid ennå før jeg har firmaets største mage...." Ha litt takhøyde da, jenter. Stort sett mener ikke folk noe vondt. Klem fra meg
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 Jeg hadde sagt:planen min er å bli feitest mulig, så var det noe mer du ville ? Ta igjen med dumme svar !
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 det var noen fæle kommentarer! greit nok å kommentere at du vokser, men de andre kan de spare seg for.. jeg blir litt irritert av og til når det kanskje har gått 2 dager siden sist jeg så min veninne, og enda påståt hun jeg har vokst på de dagene, hehe.. tror ikke det du;P og føler at hun skal vite så mye mer enn meg om graviditetenm selv om hun aldri har vært gravid selv.. men jeg svarer igjen, for da blir jeg litt irritert.
elandra Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Ja, det begynner jeg å bli mektig lei av også... Alle som skal fortelle meg hva jeg skal gjøre, når jeg skal gjøre det og ikke minst hvordan jeg skal gjøre det! Jeg vet de fleste bare mener å hjelpe, men fytti å irriterende det kan bli... Vi får vel bare prøve å lukke ørene for det vi ikke vil høre Og smile videre så folk tror vi tar til oss rådene
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 jepp! vi må bare si: ja bare vent til du blir gravid, da skal du få se åssen det er, eller noe i den duren, hehe;) alle har forskjellige svangerskap så ingen kan vel fortelle hva man skal gjøre, utenom nomale forutsetninger da som sier seg selv.
babygullz <3 vilde Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Enig! Selv fikk jeg denne fra sjefen min; Du kan jo ikke spise skalldyr når du er gravid! Vet du ikke det? dette var mens jeg stod å tygget på en nok så stor scampi, og hadde en ekstra i hånden.... Får også alle disse kommentarene på røyking...og jeg røyker max 2 sigaretter i uka!! Disse kommentarene kommer mest fra de som ikke røyker selv.... Jeg bryter ingen lov, og skjønner ikke hvordan disse menneskene kan tro de har rettigheten til å "bestemme" om jeg skal røyke eller ikke. Jeg syns jeg er flink som har gått fra 20 om dagen til 2 i uka!! selv om det beste hadde vært å gå til 0..men så langt har jeg ikke kommet ennå! Sjefen vil også tilrettelegge jobben for meg, å sette meg i resepsjonen på hotellet når jeg blir stor, istedenfor å jobbe i restauranten..jeg er servitør!! ikke resepsjonist....Og jeg skal da ikke bli SÅ stor t det er til sjenanse for gjestene... Hun sa også at hun skulle kjøpe XL i uniform til meg med en gang...så jeg hadde den klar..(jeg var xxs før jeg ble gravid..og tviler på jeg kommer til å måtte bruke xl....isåfall. den tid den sorg)
babygullz <3 vilde Skrevet 18. april 2008 #11 Skrevet 18. april 2008 kommentarene mine var kanskje ikke de værste, men man blir lett nærtkane når man er litt hormonell og sensi... Men det værste var en liten fjottunge som jobber av og til hos oss, som greide å si; det er jo ikke sikkertdu får barnet?? jeg b areHUH?? ja, du kan jo miste d!! joda..jeg er klar over d, men man sier vel ikke sånn? sjitunge..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå