Gå til innhold

Regler for bøying av verb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anyone?

Hva er reglene for de forskjellige verbgruppene? Google er ikke min venn i dag så jeg trenger eksperthjelp fra dere :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke en gang forskjellen på et verb og et adjektiv en gang. Så jeg skal ikke svare deg.

Skrevet

Takk for innsatsen - men det sto ikke mange regler for bøying av svake verb der. Hvis jeg ikke har blitt blind da - det kan godt hende. Kanskje finnes det ingen regler? Man må bare vite hvordan det skal være?

Skrevet

Du har vel tenkt å lære deg det før ungen din lærer seg det? Kan være en fordel. For å gi deg litt hjelp på veien så kan jeg jo være så snill å fortelle deg at et verb forteller hva som skjer, et adjektiv forteller hvordan noe er.

Skrevet

se på venstre side ;-)

Skrevet

Kraftig ryggsleiking i minst ei uke.

Skrevet

Hvor da? Jeg har lest om svake verb - men jeg finner ingen regler.

Skrevet

Jeg har blitt fortalt det så mange ganger, uten at jeg har lært meg forskjellen. Ikke at jeg har lagt så mye sjel i det da, men... Har ikke tenkt å lære noen nye språk med det første heller.

Jeg tror ikke jeg gidder å legge sjelen min i å lære det til den dagen Hannibal lærer det. Fins gode lærere der ute!

Skrevet

Regelen som forteller meg hvilken endelse verbet får i preteritum. Hvis den finnes.

Skrevet

Ja, det er jo også en måte å se det på. Stakkaren skal aldri få leksehjelp av mammaen. Ikke rart du ikke har lært deg det da, hvis det er sånn du er vant med...

Skrevet

Jeg tror du er blind. Eller så er jeg full, men det er ikke før i morgen jeg skal være det.

Skrevet

Hun må gjerne få leksehjelp. Men jeg er ikke flink til å forklare ting enkelt. Jeg kan ikke forklare hvorfor ting er slik og slik når man skriver. Det satser jeg på at læreren kan forklare henne godt nok. Matte osv. hjelper jeg gledelig til med.

For øvrig aldri fått leksehjelp av foreldrene mine, så stemmer nok at jeg er vant med det.

Skrevet

Tror ikke det er noen fare for rotta sine unger. Moren er da vesentlig bedre rustet enn enkelte andre, eller hva ludderet. En mor som liker å kalle seg for ludder?

Skrevet

Ja, en mor som kaller seg ludder på et internettforum, men likevel kan gramatikk, matte og det meste annet man trenger her i livet :-) Hva ville du frem til?

Skrevet

Tror neppe Hannibal kommer til å lide noen nød. Hun skal få gå på en god skole, få hjelp til det hun trenger - og forstår jeg det ikke, så får jeg vel sette meg inn i det. Verre er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...