Gå til innhold

Angående spebarn og soverutiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er mange som synes det er tøft å få til noen rutiner på de små, og at det er mange som mener at det er umulig. Jeg vil bare få tipse om en bok vi har fulgt, med stor suksess. Dersom dere

-Trives med rutiner

-Ønsker at babyen skal finne sin plass i familien, og ikke at familien skal endre alt etter babyen

-Og at dere synes det er greit å sove hele natten fra babyen er mellom 8- 14 uker, uten tvang!

Så les videre.

Boken "Babyguiden" av Gary Ezzo og Robert Bucknam har lært over 1.000.000 (!) foreldre i USA hvordan barnet kan sove gjennom hele natten. Barn er forskjellig vil mange si, men dette handler ikke så mye om barnet som om fordøyelsen. Poenget er at dersom barnet spiser store gode måltider med jevne mellomrom gjennom dagen og kvelden, så blir magesekken til slutt stor nok til at de sover hele natten på det tidspunktet, helt av seg selv.

Vet at dette høres utrolig ut, og jeg trodde det ikke selv før jeg opplevde det. Og riktignok så skjedde det også med min sønn som nå er 3 mnd. Må også nevne at jeg har fire venninner som har opplevd det samme.

Dette er ikke ment som noen fasit overhodet, men jeg hadde ikke samvittighet lenger til å ikke tipse de som er interessert. Man er født med morsinstinkt til å passe på barnet sitt, men de fleste av oss synes nok det kan være nyttig med litt litteratur å støtte seg til. Boken passer nok kanskje ikke for alle, men anbefaler uansett på det sterkeste å gi den en forsøk.

Her er det nå uthvilt mor og uthvilt baby hver morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...