Gjest Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg for min del er veldig glad for at mini er så glad i vann. Han syns det er kjemegodt. Vi drikker sjelden brus og saft her hjemme. Samboern var en colaholiker når vi ble sammen, men han har redusert til det ekstreme.. Kanskje et glass i uka. Jeg syns det er unødvendig at disse små skal få saft etc på flaske (hat meg gjerne for det). Unødvendig å skape et søtbehov de ikke har.. Selvsagt skal han få smake når han blir eldre, men etter å ha sett skrekkens eksempel på akkurat det med saft og brus til små så setter jeg vel foten kanskje litt fort ned. 3-menningen min hadde bare råttne tenner i munnen etter å ha fått saft og juice helt fra han var 7 mnder gammel..
Gjest Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Hun elsker vann, men det beste hun kan få er Mana blåbærjuice. Også har vi Nora blåbærsaft i hus fra tid til annen og da får hun det innimellom. I bursdager og på lørdager samt spesielle anledninger får hun littegranne brus også. Men vi spør om hun vil ha vann først uansett, for er hun tørst sier hun ja og drikker jo vann med glede. (juuks:p Hehe)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Jeg har gitt junior saft når jeg har laga risengrynsgrøt, men han vil ikke ha.. Vil bare ha vann.. Når vi drikker brus vil han gjerne ha, og han får smake for vi vet han ikke liker.. Han bare grøsser seg.. Så får han vannflaska si, og da storkoser han seg =)
børdi Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 mine får saft, juice, melk, sjokomelk, vann osv.. Brus får de ikke, men det er egentlig fordi de ikke liker det. Alt med måte, så går det så bra så. Og i tillegg tannpuss.
OsloMor Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Nei til brus og saft, men juice er faktisk ikke skadelig, men mindre du drikker det hele tiden (p.g.a.a syren) eller tror eplenektar er det samma som juice.Så et glass i ny og ne gjør ingenting, så lenge vann er tørstedrikk:-) Man kan jo lage kjempegode og supersunne juicer selv, gulrot og appelsin f.eks.NAM-NAM
Gjest Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Jaaa, jeg svarte jo egentlig ikke på spørsmålet da, jeg mener at alt med måte er et fint motto:)
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Jeg kommer å gi vann så lenge han ikke vet om noe annet. Er ikke verre å drikke brus e.l av kaffe kopp hvis han ikke skal se hva jeg drikker. Vann er best for små barn!
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Nå mener jeg med dette at det er når de er veldig små da. Etter det kan de få melk/juice når de blir større. Holde de unna brus så lenge som mulig. Hva med farris+eplejuice??
Gjest Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Unødvendig! Her skal hun ikke få før hun skjønner hva det er. Juice er jeg for når de nærmer seg 1,5-2år. Men utvannet!! Er jo ikke bare negativt det da. Tror smaken av appelsinjuice er noe de må lære seg å like også. Er jo ganske spesiell den egentlig! Her liker hun ikke vann. Har fått det siden hun var nyfødt! Første ukene kunne hun lett drikke en god del. (Men det var før vi oppdaget at melken min ikke var "god nok") Etter at vi startet med mme smaker hun bare såvidt på det, og vil ikke ha mer. Egentlig ganske dumt. For jeg ønsker at hun skal like det.
Alba44 Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Brus og saft har vi tenkt å vente lengst mulig med å la han få. Foreløpig er mme, vann og fruktjuice veldig bra.
Novemberbolle Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Nå aner jeg ikke hvor gammelt barnet ditt er, men jenta vår på 23 måneder har fått smake både saft, juice og litt brus. Vi drikker endel brus, men da går det heldigvis an å få henne til å drikke juice eller vann istedet. Nå har det seg sånn at Farris med smak er "bus" for henne, så det er vi meget fornøyde med:)
Gjest Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Nå skal det sies at mini er 10 1/2 mnde. Han kommer ikke til å få noe av det enda.. Appelsinjuice skal jeg holde han unna lengst mulig pga at jeg er allergisk mot citrusfrukter.. Vi drikker ikke brus på dagen som regel, han skal smake alt vi har i vårt glass. Men vi er veldig glad i vann, så går som regel i det. Han har smakt Farris en gang, men da bare brakk han seg. Så hver gang han ser flaska grøsser han.
To tette + snart ei med flette Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Mine drakk stort sett bare vann og mek til de var 2 og 3 år tror jeg. Hendte nok at de fikk litt juice eller saft en gang iblandt, men brus fikk de ikke. Nå er de 3 og 4 og det er fortsatt vann og melk det går i, men vi har stort sett alltid juice i kjøleskapet. Nora sin lavsyreeplejuice som er uten tilsatt sukker og med eplser som er med mindre syre (ikke så ille for tennene). Litt appelsinjuice for de i ny og ned, men bare litt (ikke bra for nyrene). Saft er jeg ikke så veldig for, men det blir litt av det også... Heldigvis er guttene mine glad i både vann og melk og det er stort sett det de spør om. Men jeg er overhode ikke hysterisk på hva guttene drikker!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 17. april 2008 #14 Skrevet 17. april 2008 Hun får melk morgen og kveld, ellers bare vann. På ettårsdagen sin fikk hun for første gang smake nestle sin babyjuice, men likte den ikke - ville heller ha vann. Nylig fikk hun smake farris med sitron, men likte ikke kullsyren... hehe.. Hun er veldig skeptisk til drikke som har annen farge enn hun er vandt til hehe.. saft har hun aldri fått, men vi prøvde med litt eplejuice en gang, men luktet bare såvidt i glasset før hun satte det fra seg. Hun blir 2år i august. Vi drikker mye melk i huset her, og hvis vi drikker brus, går det i Villa. men det er ikke så ofte det da, og uansett er det etter at snuppa lagt. Prøver å drikke vann til måltidene, siden det er det vi gir henne..
LegallyBlond Skrevet 17. april 2008 #15 Skrevet 17. april 2008 Vi bruker vann til tørstedrikk, men 3 åringen får ett glass juice (utvannet)til frokost og biola melk til kvelds. Juice har han fått siden han var rundt 1,5 år, melk siden 1 år. Vet det er litt sukker i begge deler, men såpass tåler vi for det er jo faktisk en del andre ting i dette som er bra også. Mener jeg. Saft har vi til middagen en sjelden gang, kanskje 5 ganger i året. Er glad i det selv...Så drikker vi litt saft sommerstid. Brus/juice/saft i besøk synes jeg er helt greit, så lenge det ikke blir for ofte. Gutten vår på 10 mnd drikker kun vann og ammes litt.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 17. april 2008 #16 Skrevet 17. april 2008 De drikker vann, juice og prosobee + rismelk og soyamelk og smootie. De får ikke nektar, saft og brus (vi drikker det ikke selv heller så vi har det aldri i hus).
cherry coke Skrevet 17. april 2008 #19 Skrevet 17. april 2008 Har aldri saft i hus, brus drikker jeg sjelden. Men juice har vi alltid, så lille får seg et glass eplejuice titt og ofte. Men hun drikker mest vann. Elsker det=)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. april 2008 #20 Skrevet 17. april 2008 småen får velge, vann, melk eller juice. går litt opp og ned hva han velger. men stort sett juice til mat og melk til kos og vann om han er tørst. får ikke juice på flaske. han får saft om vi er på besøk hos folk som lar barna sine få saft, ellers ikke
ScaryMama Skrevet 17. april 2008 #21 Skrevet 17. april 2008 Han drikker vann og juice får han noen ganger i uken. Syns det blir feil å sette juice i samme kategori som brus... Når det er selskap (av og til som lørdagskos) får han farris, det er han veldig glad i!
Alba44 Skrevet 18. april 2008 #22 Skrevet 18. april 2008 Med fruktjuice mener jeg forresten ikke slik ferdigkjøpt på kartong, men hjemmelaget uten sukker.
Spataplasj Skrevet 18. april 2008 #23 Skrevet 18. april 2008 Alt med måte! Vesla her er 14 mnd og drikk stortsett vatn, får mjølk til frukost og kvelds, veit dei har kakao og te i bhg av og til (altså nype eller liknade frukttear utan garvesyre og teein) men vanlegvis mjølk eller vatn Vi brukar ofte ferskpressa eple (balholm t.d) når vi skal kose oss, då får ho denne, oftast litt utvatna.
Gjest Skrevet 18. april 2008 #24 Skrevet 18. april 2008 Sønnen min på 2 år drikker som regel bare vann, hender han får en sånn juice-boks fra nestle. Og det hender han smaker på brusen til sambo eller meg de få gangene vi har det, men han får ikke et eget glass med brus. Hender han får saft også. Alt med måte : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå