Gå til innhold

Fotograf til bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kanskje dum, men er dette noe vi må ha? Samboeren mener at vi klarer oss med at gjestene tar bilder, men gjør vi egentlig det? Her vi bor tar byens beste fotograf,Sønstrød, bilder for 9000- Da inkluderer dette et album med 10 bilder. Er dette i overkant mye å bruke, da kommer jo eventuelle forstørrelser i tillegg og takkekort også. Eller vil jeg angre på det hvis vi ikke tar ordentlig "proffe" bilder på dagen. Noen som har meninger, erfaringer om dette her? Har man mye glede av bryllupsbildene etterpå? Skal legge til at vi gifter oss på tinghuset så det er sagt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer mente det samme som din, men der satte jeg foten ned. Denne dagen vil jeg ha ordentlige bilder fra! Hadde selv en venninne som valgte å la onkelen ta brudebildene, og det ble helt ok - men ikke et bilde man henger på veggen - det er helt tydelig at det er et amatørbilde... Vi kommer selv til å betale mellom 5 og 10000 Kr for fotograf, men da er det en venninnen av meg som gir oss rabatt... Vet de beste fotografene tar opp til 15000 for bilder. Svindyrt - men forhåpentligvis får man bilder som man med stolthet kan henge på veggen og ha glede av resten av livet :-)

Skrevet

Ja det er det jeg er redd for at jeg vil angre på hvis jeg ikke tar en proff fotograf. Og da er det jo for sent.. Men tror du at de fleste har glede av bryllupsbildene sine i mange år, er det så vanlig for tiden å ha store forstørrelser på veggen? Mener ikke å såre noen her altså, jeg bare slenger ut spørsmål jeg.

Skrevet

Er nok ikke så mange som har store forstørrelser på veggen nei - i alle fall ikke hvis bildene er dårlige... Vi kommer nok til å ha de på veggen, men kanskje ikke akkurat over sofaen i stua ;-) Uansett - ser på det som et minne for livet som barn, barnebarn og oldebarn kan se på - og tenke at den gamle kjerringa var jammen flott en gang - he, he! Vel - dere får gjøre deres vurdering av hvor viktig det er for dere.

Skrevet

Hei Nyttårs barn =)

Når skal dere gifte dere?

Vi bor i samme by som dere og har booket Arild hos Sønstrød til vår store dag. Men vi tenker det samme som dere... Skal vi virkelig betale 9000.- pluss eventuelle forstørrelser... Vi er ikke sikre. Skal innom Fame, som nettopp har åpnet i byen, og få tilbud der. Tror de er en del billigere.

Hvordan skal dere feire ellers?

Dette er skikkelig spennende, ikke sant :)

Klem

Skrevet

Hei. 08.08.08 er svaret. Og Arild kunne ta det. Har jo litt lyst til å slå til, men som du sikker er kjent med er det nok av andre utgifter for oss gifteklare.. Og 9000 er jo bare for bildene i albumet så det blir nok påplussninger på beløpet. Men jeg tror nok at han er veeldig flink. Når det gjelder Fame så har vi akkurat vært der m sønnen vår. De har mye billigere fotografering, men så må du betale desto mer for bildene. Må si det var litt surr når vi var der for å ha visningstime. Men billigere blir det nok. Tror du at man har glede av bildene slik at det er verdt prisen?

Skrevet

Hei hei.

Jeg gifter meg også i samme by og har desamme dillemmaet : fotograf eller ikke...

Jeg gifter meg nå for annen gang.

For 15 år siden brukte jeg faktsik Sønstrø. Hadde gledet meg sånn til fotograferingen. Den gang betalte vi 6000 for albumet - mye dengang.

Fotografen var stresset - ja han merket ikke at mannen min hadde tyggis ( :-) ) i munnen på nesten alle bildene. I tillegg sa han hele tiden", smil litt da, se lykkelig ut osv..

Vi VAR lykkelige men ble stresset fordi han var det og fordi han hele tiden sa han skulle besøke noen i en annen by, mens vi fotograferte.

Vårt lille foto-friminutt fra bryllupet ble langt fra koselig og bildene ble middels.

Om man ser på bildene i ettertid? Tja...nop. Vi så nesten aldri på de etterpå, selv om vi var lykkelig gift i mange år.

Det hører med til historien at familien ikke tok fine bilder på dagen vår - så vi var glade for å i det minste ha noen minner.

NÅ er jo tidene annerledes. Mange tar bilder, fordi vi lever i den digetale verdenen. Tar man bilder selv har man også disse elektronisk. Tenk deg hvilke muligheter man har for eks på "Foto knudsen"! Man kan kopiere de på lærret, man kan lage og mikse takke kort og man kan ikke minst lage egen mer personlig og gøyal fotobok av bryllupet.

Skulle du ville forandre på et bilde eller to finnes det jo flotte redigeringsprogram. Altså egne bilder mange muligheter.

Fame: billig inngangsbill, men rååådyre bilder. Det er så man nesten ikke har råd til å kjøpe mer enn noen få bilder. De skal selge med ramme om du vil eller ei. Tenkt så kipt...om dere har lyst på flere av blidene, men må la de gå pga at de er for dyre?..

Om du bor i samme by som meg, vet jeg om en nystartet fotograf som er rimligere enn Sønstrø. Søk på nettet, kvinnellig fotograf. Hun har langt billigere "bryllupspakker" og det er mer inkludert. Har ikke nevnet her, men vi har booket henne 09.08.08 ;-)

Et siste alt er å la en du vet er flink til å fotografere - gjøre det, men husk å kjøpe en reflektor først. Denne tryller med lys/skygge, slik at dere ikke får så dype skygger i ansiktet. Et annet tips om det er sol, ta bildene i skyggen under et tre feks. Aller best blir bildene i overskyet vær.

Jeg vil bruke fotograf, men samboer vil bruke kamerat - så vi er faktisk ikke blitt enige ennå...

Lykke til!

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene, men jeg mener at man bør ha en fotograf som tar bilder den dagen... Ikke hele dagen altså, det har ikke vi råd til, så de blinkskuddene får en satse på noen gjester tar.... Men tenk hvor mye man styrer og ordner for en sånn dag... Dagen kommer sikkert til å gå kjempefort, så i ettertid er faktisk bildene som blir de synlige minnene.

Vi kommer ikke til å ha mange og/eller store bilder av oss selv hengende rundt i huset, men et album kan sikkert være hyggelig å kikke i innimellom. Dessuten er jeg helt sikker på at noen i familien ønsker seg brudebilder til jul i år :-)

Skrevet

Ja blir visst ikke helt enig med meg selv her, så vi får vente og se det litt an. Jeg vil gjerne ha fine bolder fra bryllupet mitt, det er jo nå jeg gifter meg! Men alikevel er det mye penger å bruke på noe som jeg er litt usikker på om vi "må" ha. Sambo synes at dette er unødvendig, han har vært gift før og hadde ikke fotograf da. Men uansett, hvis jeg virkelig vil så blir det proffotograf, he he.

Skrevet

www.mariusfoss.com er kjempe flink og ikke ille pris i det hele tatt=0) holder til i Oslo området.

Skrevet

Ja jeg tror nok det blir fotograf her ja. Får ta den utgiften, tar med sønnen vår så det kan jo også være litt koselig. Det er jo så mye annet som også koster så man blir nesten litt pengeblind hvis dere forstår hva jeg mener. Takk for alle fornuftige svar!

Skrevet

Vi skal gifte oss 01.08.08.

Jeg tror at man ikke kikker så ofte på bildene fra bryllupet etter noen år. Men så tror jeg at det er en av de tingene som blir moro for barn og barnebarn å se på etter hvert. Samtidig tror jeg at jeg vil savne å ha proffe bilder å kikke i hvis vi ikke har det...

Det er ikke enkelt dette her.

Har dere kommet langt i planleggingen ellers eller?

=)

Skrevet

Nei det vil jeg ikke si. Eneste som er klart er vel hvor vi skal gifte oss og når. Har ikke bestemt lokalet ennå, men lurer på Hotvedt gård. Hva med dere? Var og så der i dag og synes det kunne være noe.

Skrevet

Jeg vill ikke til fotograf. jeg sa til sambo at et familie medlem kunne stå for fotograferingen av oss etter bryluppet. jeg vill ikke ha et brylupp som koster massevis av penger. hovedsaken er at vi elsker værandre og at vi får en fin dag:) vill ha d billig men stilfullt..pengan som blir til overs bruker vi på barna og en ferietur me de:)

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg skal ha fotograf hele dagen.Fra jeg setter meg i stolen hos frisøren, til vi har spist kaka og danset.

Vi betaler 7500 og det er for heldagsfotografering, 100 bilder i album og alle bildene på dvd.

www.mhkfoto.no

Skrevet

Vi var å så på lokalene på Hotvedt gård og det falt ikke i smak hos oss... Men smaken er som baken- den er delt =)

Vi har egentlig bestemt oss for lokale, men har booket oss på 2 steder. Vil vente med å avbestille den ene til vi er helt sikre...

Ellers har vi ikke kommet særlig lenger vi heller. Har spurt en veldig god kollega, som også er blitt vår venn etter at vi flyttet hit, om hun kan være toastmaster. Har ikke fått ja enda, men hun har veldig lyst =)

Mamma`n til Markus

Skrevet

Jeg ville ikke valgt bort fotograf til vårt bryllup for å spare penger.

Vi skal vie oss og holde bryllupsfesten på samme sted. Fotografen skal komme til oss for å ta bilder. I tillegg til å ta bilder av brudeparet, skal hun også ta bilder av barnet sammen med besteforeldre, brudepar og barn, brudepar sammen med alle gjestene.

Hvis det er økonomien det står på så kan kanskje foreldre/svigerforeldre gi deler av fotograferingen i gave eller hva med å sette gavekort hos fotograf på ønskelisten?

Skrevet

bildene i bryllupet vår ble tatt av fotograf, har ikke angret en dag på det! de er så pene, og vi har forstørret ett fra han setter ringen på fingeren min. og ett fra utfor kirka:) de er nydelige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...