Gå til innhold

Når gir dere febernedsettende til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gullet mitt er sjuk for første gang( forkjølet og feber), og hadde ca 38 i feber da jeg la han. Det er jo ikke så mye og han virker ellers i fin form, så ga han ingenting.

Så nå lurer førstegangsmoren Alba på når dere gir det :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart =) Regner med at temperaturen hans har steget nå når vi skal legge oss så da får han en pille. Pleier å gi når febern er ca 39 på kveldstid når ungen skal sove, på dagtid ser vi an formen.

Skrevet

jeg gir ikke før han har 39 i feber :) disse småttisene tåler høy feber bra!

er han fryktelig utilpass så hadde jeg gitt under 39 også. må se an almenntilstanden hans :)

hilsen sykepleier

Skrevet

på mine gir jeg når de passerer 39, om det virker som de har ubehag, eller om feberen er så høy ved leggetid.

Men alle barn er forskjellige, og man merker etterhvert hvordan de "tåler" feberen..

Mine to er helt forskjellige der, ene kan være veldig syk og slapp ved høy feber, og andre trenger ikke være syk i det hele tatt ved samme temp...

Og har de smerter får de og smertestillende..

God bedring til gutten din

Skrevet

Jeg gir når de har høy feber, godt over 39, og generelt dårlig allmenntilstand.

Liker ikke å bruke piller og medisiner uten at det virkelig trengs. Stort sett så klarer en liten kropp å "behandle" seg selv, er ikke farlig for småttisene å ha ganske høy feber, før etter et par dager med det.

Skrevet

Tusen takk, jenter!

Og ekstra takk til børdi ;o)

Håper han er i bedre form i morgen!!

Skrevet

med en gang...Hva er vitsen med aa vente???????????

Skrevet

:-)

krysser fingrene for at han er bedre i morgen ja....

klem

Skrevet

Jeg ser mere an almennformen en hvor høy feber han har.. Ofte jeg ikke har gitt han paracet selvom han har hatt rett over 39 i feber... Ser jeg at feberen øker raskt gir jeg han paracet eller om jeg ser at almenntilstanden er dårlig..

Han hadde 41 i feber når han var rett over året.. da fikk han paracet fordi jeg var redd for feberkrampe.. Hele gutten kokte da ja..

Skrevet

Når tempraturen tipper 39, eller når det virker som de har smerter.

Skrevet

Vi har bare gitt febernedsettende et par ganger da hun var baby.

Nå har hun ikke hatt feber ofte, men vi gir ikke så lett medisin til henne. Ikke tar vi så mye selv heller...

For noen måneder siden var hun ganske slapp i perioder. Ene øyeblikket satt hun oppreist, spøkte og lekte med et eller annet, i neste øyeblikk var hun stille. Vi ga ikke noe febernedsettende for det, men vi ga henne masse å drikke - hun hadde ikke mer enn 38,5 - 39 i feber. En annen gang hadde hun nesten 40 i feber, men var høyt og lavt hele tiden - da ga vi heller ikke noe. Allmenntilstanden hennes var såpass bra,

Nå tror altså ikke vi på å fòre hverken oss selv eller snuppa med medisin, hvis det går bra uten.

Så får kroppen sjangs å ordne opp selv.

Følg instinktet ditt, er det beste jeg kan si.

Har ungen ellers fin allmenntilstand hadde jeg ikke gitt noe, kanskje bortsett fra mye drikke, og ikke så mye klær på..

Dessuten sier de at det ikke er feber før det er 38,5 eller over,.

Skrevet

Takknemlig for flotte utfyllende svar!!

Han sover godt nå i et kjølig soverom :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...