Gjest Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Jeg skulle kjøpe en rimelig vår lue til minestemann på 3 mnd i går - og var innom flere butikker, men utvalget var mildt sagt elendig. H&M var verst. De hadde en hel reol med ulike jenteluer, kyser og hatter. Alt var selvfølgelig enten rosa eller med jentete detaljer. Så hadde de en (1!) type lyseblå guttelue - men kun str 74/80. Hallo ! Jeg blir helt oppgitt. Det må da være mulig å kunne ha litt utvalg til gutta også ? Dette er en helt nyrestaurert H&M med masse utvalg i det meste. Cubus ble også besøkt, uten hell. Endte opp med å gå på en dyrere babybutikk, og der hadde de også mye rosa dilldall. Fant en hvit kjønnsnøytral lue tilslutt -som jeg kjøpte, men den kostet jo 250 kr da.... Sukk.
Mogop fikk augustgutt Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 For å si det sånn, jeg er like lei det rosa dilldallet som deg -og jeg har jente.... Jeg er også litt lei av at alle guttebukser (som er buksene med best passform, ikke lavt liv og sleng i beina fra str 1 år) har enten dødningehoder, biler eller andre "gutteting" på seg...
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Enig!! Det er helt tragisk!!!! Burde jo være enkelt å ha masse klær til gutter og, finnes jo mye fint, men alltid i de dyreste butikkene... Snuppa hadde masse masse klær, mens lillebror har ikke stort, he he, han har liksom det han trenger men ikke mer.... Og det er ikke spesielt gøy å kjøpe klær til han, tar sånn tid å finne noe som er litt fint! Håpløst!!!!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Kjedelig når man må lete så mye. Jeg har ikke gutt, men er nærmest allergisk mot rosa, og jeg sliter der.. synes det er altfor mye rosa, og det nevner jeg for de i butikken hver gang jeg har sjangs, bare for å nevne det...
Kåre Moradi Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Puh fra meg også. jeg var ute etter en helt streit dongerisnekkerbukse til jenta mi - men den var TYDELIG bare for gutter - hang blant lyseblått og dødningerhoder. Ja til unisex! Liker katvig, ej sikke lei og andre lignende merker, siden de har morsomme og fargerike klær til begge kjønn. Men som HI har observert - de er gjerne dyrere.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Bra det er flere med samme oppfatning. Da jeg gikk gravid ønsket jeg å handle kjønnsnlytrale klær i hvitt eller gult f eks - men det er jaggu ikke lett å finne. Det ble en del brunt da, og det funker. Men som regel hadde de klart å gjøre også disse fargene til jente og gutteklær med detaljene. Helt unødvendlig etter min mening.
twoboys & a girl Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Ufattelig lite utvalg til gutter. Og som sagt så er luer det store marerittet å finne, for store, jentete, uformelige, lite solide.... Har å slitt med å finne bukser og shortser til min elste, han er for tynn. Gjemte vekk fjor årets shortser i str 86-92 å han er 5 1/2 år....
Gjest Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Ja sånn sett synes jeg det er veldig greit å ha jente,, har begynt å titte litt på guttetøy nå siden det jo er mulighet for at bebisen i magen er gutt, og det er labert utvalg. På min yndlingbutikk (jacadi) har de faktisk mye nydelig til liten gutt også, men der er jo ikke prisene slik at man kan handle hele garderoben heller. Jeg er i tillegg ganske kresen,, tåler ikke disse fæle retrogreiene og heller ikke jeans og gensere med dødningshoder på.
Mom2Two Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Synesbåde Lindex, Polarn O. Pyret, Benetton og Zara har ganske mye fint til gutter. Alle disse er jo relativt rimelige kjeder. Ellers signerer jeg mange over her, har en jente jeg også, og synes det blir altfor mye rosa dilldall.
Jenny-penny Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 EXIT er best, til gutt og jente. Supert utvalg og friske farger- ingen teite figurer og lite rosa-dille-dall.
Ravna Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Jeg er så enig! Til gutter er utvalget skralt. Jeg er litt motstander av at gutta må se så fryktelig tøffe ut helt fra de er babyer, men siden småtten vokste ut av str 62 har det ikke vært lett å finne et lyseblått plagg. Etter 74/80 er det helt stopp, da er det tøffetøff over hele linja. Mener ikke at jeg vil ha blomster på klærne til gutten min, men det er litt irriterende å finne dødningeskaller, monstre og kamuflasjemønster på nesten alle gutteklærne. Er vel H&M som er verst, Cubus har litt mer nøytrale klær, og Obaïbï har en del fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå