Gå til innhold

Dårlig matlyst om dagen


hamsterpia

Anbefalte innlegg

Mini har bestandig hatt god apetitt og er veldig glad i mat, men nå om dagen spiser han så lite. Han pleier å spise en stor grøtporsjon på morgenen, nesten 1 glass med frukt/kornblanding til lunsj, middagsporsjon som tilsvarer et 8 mndr glass og en god grøtposjon til kvelds.

 

Nå er det bare såvidt han vil ha frokost, spiser nesten som normalt til lunsj, litt over halve middagsporsjonen og en halv porsjon grøt til kvelds. Kan det være at det er tenner på gang, eller er det starten på matnekt? Han har bare gått opp i underkant av 200 gram den siste måneden. Blir litt bekymret jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Nå får jeg nesten ikke grøt eller middag i vår plugg, han er alltfor glad i min melk, men han spiser også MYE mindre på dagen. noen ganger er det nesten umulig å amme/mate ham. han har derimot funnet ut at det er greit å spise på natta.... ( vi må ta til et tak og snu dette ) Gutten vår er 8,5 mnd nå og i ferd med å få 4 tenner på en gang! Jeg tror dette kan ha noe med at han ikke vil ha mat. Så vet jeg også fra forige gang at i 8-10 mnd alderen "vokner" de til så mye at de ikke har tid til hverken å spise eller sove fordi de vil få med seg allt som skjer!

Du kan jo spørre på helsestasjonen, men min erfaring er at dette retter seg etterhvert. og er de sultne så spiser de!

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja, det har nok vært tenner som har plaget han. Har kommet ei oppe nå, og det er 2 til på tur.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...