Gå til innhold

brystmelk og kynnere... se hit alle sammen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er førstegangs og i slutten på uke 32. har ikke hatt ømme pupper, eller kynnere.

så jeg har følgende spørsmål:

går det ann å gå gjennom et svangerskap uten kynnere?? eller kan de komme i ukene som kommer? selvsagt vil jeg jo ha så lite plager som mulig, men bare lurer på om det er normalt å være i uke 32 og ikke ha kjent noen kynnere??

spørsmål nr to:

har du noen gang opplevd å ikke få brystmelk? er så utrolig redd for å ikke få melk... å om jeg ikke får melk, er det noen måte å fremkalle melken på? akupunktur o.l?

lurer på dette siden puppene mine ikke har vert ømme eller vokst noe etter at jeg ble gravid. å jeg har jo, som de fleste andre mødre, lyst å amme.

sikkert verdens teiteste spørsmål, men håper noen kan gi meg noen personlige erfaringer. selv om jeg vet at ting som dette er veldig individuelt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde så og si ikke kynnere i mitt første svangerskap, kom ikke før helt på slutten. Og da var jeg heller ikke voldsomt plaga med det. Noen har det ikke, andre har. Dette er veldig individuelt. Kan også være at du bare ikke merker det, noen er så heldige. :)

Når det gjelder brystmelk, så har jeg ikke opplevd å ikke få det nei, men jeg mista min. Men det er jo noe helt annet...

Selv om du ikke har ømme bryster eller du syns de ikke har vokst, så kommer det helt sikkert så fort babyen er ute. Da produseres det i rekordfart så fort babyen begynner å suge.

Og du, det er IKKE teite spørsmål! :)

Skrevet

Hei du :-)

Jeg er også førstegangs i uke 32 så jeg kan jo ikke gi deg noen kloke ord og erfaringer, men jeg har ofte kynnere, men de er ikke veldig sterke, så det er ikke alltid jeg merker det med mindre jeg tilfeldigvis kjenner meg på magen og kjenner at den er stram. Tror det er slik at alle har kynnere gjennom svangerskapet i mer eller mindre grad, det er bare forskjellig hvor mye man kjenner til dem.

Ang. melk så har jeg ikke sett snurten av en eneste dråpe så langt. Har også begynt å lure på om jeg i det hele tatt kommer til å produsere melk, men jordmor beroliget meg med at DET skulle jeg ikke bekymre meg for :-) Det er visst veldig individuelt når "meieriet" setter i gang, men i de aller aller fleste tilfeller så gjør naturen sitt her også. Jordmor mente bare jeg skulle være glad jeg slapp lekkasjer før tiden, så det kan jo du også glede deg over. Når nurkene våre kommer så starter nok produksjonen :-)

Skrevet

Når jeg ventet nummer en hadde jeg ikke kynnere, før jeg begynte på bringebærbladkapslene:) Det er ikke så ofte førstegangs har mye av det, og ikke ha det er også normalt:) Med nummer to hadde jeg en del kynnere. Og nå har jeg MASSE!!!

Mine pupper blir slappere og mindre når jeg går gravid. Men har sett ut som Pamela Anderson noen dager etter fødselen:) Har hatt for mye melk begge ganger. Kraftfor som vi kalte det:) Ungene mine vokste så fort:) Jeg syntes du skal slappe helt av. Hvis du er stressa og redd for ikke å få melk, så kan sikkert det bremse opp produksjonen. Jordmødrene hjelper deg etter fødselen med ammingen. Det er noe som heter ammehjelpen man kan ringe til. Så det er masse hjelp å få hvis man er litt usikker. Jeg vet ikke om akupunktur kan gjøre noe med melkeproduksjonen.

Lyke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...