Snappie Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Vi har ikke lyst å reise til syden likevel og lurer på om det er noen som vet noe om retningslinjer legen må forholde seg til når han skal skrive en legeerklæring på at vi ikke kan reise? Babyen er 8 mnd og har fått en luftveisinfeksjon med astma. Får astma medisin nå. Men er redd for at hun skal bli syk før vi reiser eller bli syk når vi er i syden. Vil legen skrive en legeerklæring på at vi ikke kan reise på grunnlag av dette? Noen med erfaring? I tillegg er hun arvelig disponert for astma og allergi.
camosilla Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Har du avbestillings forsikring? Jeg avbestillte en tur fra Star Tour for et par år siden, og det trengtes ingen forklaring da. Sa i fra at vi ikke kunne reise og fikk igjenn nesten allt depositumet.
Snappie Skrevet 17. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. april 2008 Ja vi har avbetillingsforsikring gjennom DNB total. Men må man ikke fremlegge legeattest da?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 du kan jo høre med legen din, hva h*n sier, noen er litt "snille " og skriver legeerklæring når pasienten ber om det. ring i morra!! regner med dere ikke har avbestillingsforsikring siden dere vil ha legeerklæring?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 du kanjo høre med reiseselskapet også da, hva de sier ..
Snappie Skrevet 17. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. april 2008 Jeg har reiseforsikring som krever legeattest. Og saken er da om legen kan skrive ut legeattest på at vi ikke kan reise i dette tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Det kommer an på hvor lenge til dere skal reise, hvor langvarig denne infeksjonen er etc. Feks skal dere reise nå til helgen vil jeg tro at legen kan skrive erklæring på at dere ikke kan dra. Men skal dere reise i juni vil jeg tro at reiseforsikringen vil kreve ny legeundersøkelse nærmere avreisen. Men vil tro at når det gjelder så lite barn er det mer å gå på enn ellers:) Skal dere reise med charter kan du ofte avbestille uten grunn hvis det er et visst antall dager igjen til dere skal reise. Lykke til!!
Snappie Skrevet 18. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. april 2008 Snufs...... da var reisen avbestilt. Vi får igjen alt utenom 2000,- (depositum) fordi det er mer enn 14 dager til avreise. Ikke lang tid å tenke på nei. Kan evt. få refundert depositum av reiseforsikringen min, men det var den lege erklæringen da. Vet ikke om jeg gidd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå