Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange måltider sånn ca får babyene deres på rundt 4mnd i løpet av dagen og natta? Har dere faste tider? Og hvis dere har begynt med grøt og grønnsakmos til hvilke måltider gir dere det?

Gutten vår på 4mnd får 4-5måltider i løpet av dagen og 2 på natta. Lurer litt på om det er vanlig mengde. Får erstatning og drikker ca 135ml i måltidet. Er tynn og liten da. (ca 6kg og 65cm)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da min var 4mnd fikk han vanligvis 4måltider om dagen. noen ganger 5dersom han sto opp veldig tidlig. ingenting på natten. vi startet også med grøttilvenning.

da spiste han 180 ml mme til frokost lunsj og middag og grøt sammen med 80ml mme til kvelds.

min gutt var ca. 6,5kilo og 66 da han var 4mnd. hs sa ingenting på det. men om din er liten nå fordi han ikke legger på seg stort om dagen så er det kanskje greit å begynne med litt grøt;) om han har vært liten av vekst siden fødsel, legger på seg jevn og følger sin egen kurve så er det ingen som skal si at det gutte din får å spise er hverken for mye eller for lite. gutten din spiser sannsynligvis til han blir mett og det er vel det som teller ikke sant??

Skrevet

Han var helt på gjennomsnittet når han ble født(3480g), men har fulgt en lav vektkurve. Men har gått jevnt oppover og hatt en fin utvikling i forhold til sin egen kurve. Han er vel litt småspist da. He He... Vi var nede i 4måltider om dagen men i de siste må han ha 5 igjen og tenkte det kanskje derfor var på tide å begynne med litt grøt.

Skrevet

vis han viser tegn på å ønske mer mat kan du jo prøve med grøt;) og i stedet for en ekstra flaske kan du jo tilby en større flaske enn det han pleier og se hvor mye han drikker av den.

kanskje du tom slipper å gi han nattmat om du gir grøt på kvelden;)

Skrevet

jenta mi er 3,5 mnd gammel å spiser ca 140 ml til hvert måltid...spiser 5 måltider i døgnet.

hu var 6440g og 61 lang på 3 mnds kontrollen...jeg syns hun spiser lite jeg men kanskje hu ikke gjør det likevel da...

Skrevet

Jenta mi får pupp ca 6-8 gang i løpet av et døgn.(4,5 mnd) I tillegg får hun et grøtmåltid ca kl.15. Hender også at hun får smaksprøve på frukt el grønt, men det er så små mengder at de ikke "regnes" som måltider ennå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...