Gå til innhold

Hadde jo bare lyst på en muffin...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..så jeg bakte 20 stykker. Samboern min var tydelig stolt over å ha stappet i seg seks stykker, satt og telte papirene sine.

Så så han at stekebrettet plutselig var helt tomt, og at utrigningen og magen min var meeeget smulete.

Aldri rødmet så fort før tror jeg. Men til mitt forsvar: jeg lager jævla gode muffins!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he... sånn er det.. Jeg kjøpte en ti-pakning med isabella is her om dagen, var alene hjemme. Plutselig var pakken tom...... Og det verste av alt var at jeg hadde lyst på mer!!!!!

Skrevet

Hehe, og hva er muffinsoppskriften da:)? Synes ikke jeg er noe flink til å lage muffins, synes ikke de hever eller blir noe særlig spesielle så. Men jeg er på samme måte når jeg baker boller, skal bare ha 1 i utgangspunktet men så må jeg jo smake på 1 fra hvert bakebrett + spise når de andre spiser :P nam

Skrevet

Hehe, jeg må le. Kjenner jeg meg igjen? Ja!

Skrevet

Ja, RESPEKT! Sitter her å smiler bra nå ja, og det er sikkert mye fordi det like godt kunne vært meg :)

Og du, jeg tviler ikke på at du lager nydelige muffins!

Skrevet

du kunne ikke tenke deg å distribuere oppskriften da...?

:-)

Skrevet

Bakte muffins i går eg og. Men dei ville ikkje heva seg.....;( Skuffa!

God muffins-oppskrift blir tatt imot med STOR glede! :D

Skrevet

Hehe, kjenner til det der. Jeg bakte muffinskake forrige helg, og du skal tro min kake-sultne samboer ble overraska da jeg klappa han over handa og sa "MIN KAKE!", for så å spise hele kaka alene ;-)

Skrevet

Helene - kan du ikke dele oppskriften din med dine muffinssultne medsøstre her inne - pretty please?

*håper*

Skrevet

Hehe, her er oppskriften på Chocolate chocolate-chip muffins.

1 egg

3 dl melk

1 ts vaniljeessens

1 dl olje

4 dl hvetemel

4 ts bakepulver

2 dl sukker

1 dl kakao

200 g kokesjokolade

Pisk egg, melk, vaniljeessens og olje lett sammen med en stålvisp.

Sikt i det tørre og bland deigen raskt sammen (ikke rør mer enn nødvendig).

Tilsett grovt hakket sjokolade til slutt.

Fyll deigen i store muffinsformer eller i godt smurte muffinsbrett og stek ved 200 grader i 20-25 min.

Oppskriften holder til 12 store muffins, eller 20-25 små. Hvis du skal lage dem små må steketiden reduseres til ca 15. min

Nyyyyyyt :-)

Skrevet

Jeg brukte foresten noen "mellomsmå" former (ikke helt vanlige små, litt større) og fikk 21 eller 22.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...