Gå til innhold

Maritbrud, Rioja, Vannmann31, Kokelimonke og andre 31.mai-bruder....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger dere an nå? Datoen vår nærmer seg jo med stormskritt... På lørdag er det bare 6 uker igjen!!! Skal jo bli fantastisk at dagen ENDELIG kommer, men litt skummelt at det nærmer seg så veldig fort også.

Selv pusler jeg mest med småting om dagen, men har også litt igjen å gjøre. Kjøpe lys, servietter til middagen, noen vaser og litt sånt, men det er jo bare moro da. Må også pynte gaveeskene en kveld, og få skrevet bordkortene. (Skal ha ei venninne til å gjøre det).

Festprogram og kirkeprogram er så og si klart, må bare skrives ut. Skal også ha møte med fotgrafen en dag. Prøvetime til hår og sminke 15.mai. Levere ringer til gravering og pussing... jada, nok å tumle med.

Hva med dere?

Lykke til med resten av forberedelsene deres :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Ting har falt på plass nå. I dag kjøpte vi lange hvite starinlys :-) Det vi har igjen nå er:

- kjøpe skjorte, sko, carvat, mansjettknapper og nål til mannen

- kjøpe brudesko, stømper og undertøy til meg

- kjøpe inn blomster til bordene (gjør det noen dager før)

- kjøpe servietter, kaketopp, telys og kanskje litt annet stæsj/ pynt

- ordne musikk...

- snakke med organisten

- samtalen med presten (tas dagen før bryllupet)

- bordplassering

- festprogram og kirkeprogram

Noe gjenstår altså enda, men føler jeg har kontrollen og at det ikke er store ting det dreier seg om - og deilig er det ,-)

Skrevet

Å kjære vene.. er det ikke mere enn 6 uker til?? Synes ikke det var lenge siden han satte seg ned på kne og fridde jeg, for 1 1/2 år siden..

Her er det som gjenstår hos oss:

-Samtale med prest/organist/fotograf

-Brudepikekjole og sko til den eldste brudepiken

-Undertøy til meg

-øve på brudevalsen

-få bekreftet solist og sanger til kirken

-kjolen min!!! Bestilte den i romjula, men den har ikke kommet enda. kjøpte den fra brudekjolen i oslo.

-har igjen ca 72 tøyservietter å rulle og pynte

-kake og kaketopp

-øve mere på brudevalsen

-gjennomgang med toastmaster

-morgengaven til min kjære..

Der vi skal gifte oss og holde selskapet er ca 15 mil fra der vi bor, så det er litt vanskelig med tanke på pynting og sånn.

Skrevet

Å ja, guri malla, nå flyyyyr tiden!!

Har som mål og være så ferdig som mulig før skjønne mai kommer, for da går det fort, men det spørs vel...

Vi har igjen;

-Møte med presten, dvs planlegge hele vielsen egentlig =O

-Møte blomsterdekoratør

-Brudekjolen min, som ikke er heeelt i mål enda (gulp)

-Sko til mannen, lillesnupp og meg

-Bestille transport til gjester

-Prøvemiddag på stedet vi skal ha festen

-Levere ringer til gravering

-Skrive tale......

-Bestille manikyr og pedikyr

-Laste opp nok musikk

-Bestille bordkort og bordplan

-Og å kjøpe inn litt småplukk, som gjestebok, klistrelapper til gavene etc.

Med tanke på at det vel kommer et par utdrikningslag, pinse og 17.mai før den 31. er det nok å henge fingrene i!

Lykke til videre i planleggingen jenter, bra vi kan få litt tips og råd av hverandre =)

Skrevet

15 mil er ingenting - vi er 35 mil unna festlokalet... He, he ;-) Veldig upraktisk er det!

Skrevet

Ja, nå er det under 6 uker igjen...

det betyr jo også at det nærmer seg utdrikningslag...!

Merker jeg begynner å bli bittelitt nervøs i forhold til det. Gleder meg jo og, men liker meg best når jeg har full kontroll ;-)

Hvor mye vet dere om deres?

Skrevet

Fikke vite at de hadde lagt utdrikkingslaget til 24. mai - en dag jeg absolutt ikke kan pga. jobb... (Dessuten synes jeg vel ikke det er en veldig god idé å ha utdrikkingslag en uke før bryllupet.) Forloverne mine ble litt stresset da de hørte dette - de hadde ikke tenkt på å sjekke med jobben min... Så vet ikke helt hva det blir til nå, først snakket de om å avlyse, men så sa de at de skulle prøve å ordne noe likevel - så slett ikke sikker. Legger meg ikke opp i det.

Skrevet

Hvordan fikk du vite det?

Får ikke håpe de avlyser da, utdrikningslag hører jo med :)

På en side skulle jeg gjerne likt å vite, tenker bare på praktiske ting som hva jeg skal ha på meg, hehe, hvis man plutselig skulle bli "kidnappet" på vei fra butikken i joggebuksa f.eks...;-)

men prøver å slå meg til ro med at jeg bare har godt av å ikke ha kontroll på alt!

Skrevet

Det kom frem da jeg sendte de en mail og informerte de om at jeg kom til å ha en litt hekisk arb.-periode fremover med sånn og sånn jobbing... Viste seg da at den helgen de hadde planlagt utdrikkingslaget var en helg jeg ikke hadde kjangs å få fri fra jobb (sjefen sa blankt nei)... de tenkte de like godt kunne røpe datoen da det likevel ikke kunne bli noe av den dagen. Dermed må de jo finne ny dato hvor folk kan etc... Og det blir kanskje ikke så lett. Venter uansett i spenning :-)

Skrevet

Kjære vene, under 6 uker ja. Hjelp og jippi, sier jeg :-)

Jeg er lik deg der, Kokelimonke, liker meg best med kontrollen selv. Utdrikningslaget mitt er 10.mai - tror jeg da hvertfall, hvis ikke jeg blir lurt... Er jo mye frihelger i mai, den helga også (pinse), men tror det ble den datoen, selv om jeg har noen venninner som prøver å få meg til og bli litt usikker på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...