Gå til innhold

legger dere bare barna å så sovner de? her er det et hel..te hver kveld :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

det bare nytter ikke vi har prøft ALT,hyler samme hvor trøtt han er når han blir lagt i vogna,vi står på skift å triller han hele kveldene,er til å bli gal av..andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp,legger også sovner han ....*bank i bordet*

Skrevet

Er han født i november 07? I såfall, hva er det du klager over?

Skrevet

Leser bok sammen, legger bamsen og dukka i senga sammen med meg, så lagger hun seg litt der og koser, så laller hun egen seng sammen med bamsen og dukka og sovner.

Skrevet

Ja, han har lært å sovne selv. Brukt mye tid på det, for er i mot gråtekuren. Men det har jammen vært verdt det : )

Skrevet

Ja, nå gjør vi stort sett det. Mini på10 mnd kan ha noen runder hvor vi må inn og grave frem smokkene fra under sengen og legge ham ned igjen, men han kan legge seg fint uten en lyd også. 3 åringen vandrer noen ganger, men sjeldent og 5 åringen legger seg helt fint. Men, lik har det på langt nær alltid vært, ikke i det hele tatt. så derfor vet je gå nyte dette til det fulle og ta vare på de rolige kveldene når vi har dem, vi vet aldri når neste byge evt kommer....

Skrevet

Eldste har lagt seg fint siden han var 8-9 mnd, minsten har alltid "lagt seg selv"...

Har ganske strenge rammer rundt legging da, så her vet de at det er bare å glemme å tulle da!

Skrevet

Poden legger seg pent og pyntelig ...om han får ligge i pappas seng.... Dvs midt i dobbelt senga.. så bærer vi han på rommet sitt senest når vi legger oss.. Og så kommer han inn til oss en gang på natta... Og da gidder vi ikke å bære han inn igjen...

Skrevet

Mini har vi bare kunnet legge helt siden vi kom hjem fra sykehuset. Har hatt 1 våkennatt på snart 1 år. Spiste på natta de første 2 mndene, så sov han rundt.

Skrevet

DOPPLER ja han er født i nov 07..hva har det med saken å gjør??

Skrevet

er han novemberbaby, altså bare 5 mnd? Det er ikke alle som bare sovner av seg selv i den alderen, sånn er det bare. Mageknip? Tenner? Overtrøtt?overstimulert?

Skrevet

Nå er jeg slett ingen ekspert , men jeg husker at vesla (hun er 16mnd nå)da hun var en 2-3mnd veldig gjerne ville sovne på armen eller rugges i vogna. Da tok vi en intensiv fokus på det i 2-3 dager at vi IKKE lot henne sovne på armen, eller rugges i søvn. Stakkars svigermor syns vi var veldig strenge som bare lot ungen skrike, men vi fulgte med på klokka og 5min fikk hun skrike-så gikk vi inn med smokk og ut igjen. helt til hun sovnet. Var helt jævlig skal ejg innrømme. Hadde så vondt av den lille babyen min. Men vi så raskt bedring etter bare første dagen! =) og så etter 2-3 dager gikk det helt fint. siden har vi ikke hatt noe problemer med det *bank i bordet*

Nå som i kveld f eks, og som alle andre kvelder, tar vi kvelds stell på badet og hun får prøve å sette tannbørsten på plass, klapper på speilet og sier god natt til seg selv og skrur av lyset på badet. Så går vi på soverommet hennes (hun har eget soverom) og da synger jeg nattasang. Samme sangen jeg har sunget for henne hver kveld siden hun var født. Synger den èn gang, legger henne mens jeg synger, brer dyna ver henne og gir henne smokken. Kysser henne på panna sier ; mamma elsker deg, sove godt , sees i morra mens jeg går mot døra. Så snur jeg meg og gir et slengkyss med handa før jeg lukker døra.

Hun er stort sett alltid lys våken når jeg legger henne og ofte ler hun da hun blir lagt.Etter jeg har gått ut av rommet er det stort sett alltid helt stille etter henne. Hende hun griner litt om natta sånn mellom 2 og 4 men da er det fordi hun har mistet smokken og vil ha den. Da gir jeg bare den og går ut igjen og hun sover videre. =)

Kan jo hende vi er veldig heldige også da med snill unge på det området=) Veldig godt er det i alle fall!

Hvor gammel er ungen da og når legger du h*n?

Skrevet

Når de var på den alderen, nei! Men det kan man ikke forvente av en liten baby heller.

Skrevet

Ja bank i bordet! Snuppa har styrt dette med søvnen selv siden hun ble født for 20mnd siden. Har vært en og annen gang hun ikke har villet legge seg, men da har vi enten lagt henne for tidlig, eller for sent..

Noen ganger synger vi for henne, men som oftes legger vi henne bare i sengen og går ut. Det hender hun "gnåler" litt også, men som regel har hun sovnet innen 5-10minutter..

Skrevet

bare å legge ham, gi smokk og koseklut, si natta og gå ut :) takk og lov....2 år.

Skrevet

ja han er 5mnd.muligens mer tenner på vei men vi smører godt før han legger seg,magen er det ikke for han er kjempe fornøyd hvis han får komme opp igjen..ja han blir jo overtrøtt men er ikke det når vi beg å legge han..skal ikke være lett..off,,

Skrevet

nei jeg vet jo det men jeg fårstår bare ikke at han aldri sovner..så alle har det liksom sånn da? det er jo ganske mangen som har soverutiner på babyer da..

Skrevet

Ærlig talt, så kan du ikke forvente at en baby på fem-seks måneder legger seg ned og sovner selv! Nesten så jeg blir sint når jeg leser slik. Da mi var fem måneder, fullammet vi enda og det var uaktuelt å la henne skrike i søvn. Det gjør vi heller ikke nå, og hun er snart 22 måneder.

Et tips til deg, vær mer tålmodig! Babyen din er såpass liten at den trenger nærhet og kos, og ikke minst; den trenger å føle seg trygg!! Tenk deg, den får oppmerksomhet og blir passet på hele resten av døgnet, og når så kvelden kommer, stenger man døren.. Stakkars liten

Skrevet

seriøst--skrev jeg noe om å la han grine seg isøvn?NEI. det er fullstendig uakktuelt her og,å det har vi ikke vurdert å prøve engang.. mer tolmodig kunne vi ikke vert.tar han opp koser ammer legger han i vogna triller å synger for han så her er det ingen som stenger døren nei..bare lurte om alle hadde det sånn jeg,,sorry da..her er det visst noen som leser akkurat det de vil lese!!!stakkars

Skrevet

kjære vene novemberbolle skjerp deg litt da!

Når snupppa mi er kjempevanskelig en sjelden kveld i blant her så får hun bare skrike. Vi sjekker selvsagt temp hvis hun er varm, drikke og evt mat hvis hun har spist lite i løpet av dagen, sjekker bleia og gnir på dentinox. Når alt det er gjort og hun fortsatt trasser så får hu skrike seg i søvn. Rett og slett. Selvsagt gjorde hun ikke det når hun var 5 mnd, men nå og ja det er flere mnd siden vi begynte med at hun kunne det. Nå er hun sjeldent vanskelig å legge- og du syns vel vi var ubarmhjertige også som lot henne skrike seg i søvn da hun var 2-3mnd.? da hadde hhun blitt bortskjemt med å sovne ved puppen og nektet å ligge for seg selv. Da fikk vi beskjed fra helsesøster at det var helt greit å la barnet skrike mellom 2-5min. Og det gjorde vi og kort tid etter godtok hun å sovne for seg selv.

Hun er i dag en aktiv, sosial, tillitsfull, glad og sprudlende jente som det aboslutt ikke er noe synd på! Vi får stadig kommentarer om hvor tillitsfull og glad hun er :)

jeg tror det er hauset opp veldig dette med å la barna skrike litt. Her skal vi dulle og tulle og kose og mose unga halvt i hjel!

jeg er også av de forferdelige menneskene som flyttet den 6 uker gamle STAKKARS babyen på EGET soverom!

Skrevet

Han er 6 mnd. Du kan vel ikke forvente all verden enda?

Skrevet

signerer deg jeg mammatilsnuppalita. mini her er 4 mnd. og han har faste legge rutiner. han får stell mellom seks og halv syv. så får han en flaske med melk, så legger vi han rett inn i sengen. stort sett hver kveld så går dette greit, kanskje må vi inn å gi smokken en gang eller to. men det er det hele.

Men selvsagt kan han ha noen kvelder han er litt urolig, da må vi gjerne gå i rute for å gi smokken. men han sovner jo til slutt. alltid før vi skal legge oss *bank i bordet* Så går faktisk ann å ha skikkelige leggerutiner selv om de er babyer(til dere som ikke tror det)

Skrevet

Jeg må si meg enig med MammaTilSnuppaLita,

barnet har ikke vondt av å skrike litt er jo ikke snakk om mer enn 2-5 min

å det tåler de jo.Hvis ikke blir de jo bortskjemte, tar ikke lang tid før

de skjønner at de bare kan skrike så blir de tatt opp fra sengen å vugget eller trillet i søvn..

Skrevet

Dersom du lot henne skrike seg selv i søvn da hun var 2-3 måneder, synes jeg det er ille ja. Jeg har sluttet å hørt på hva disse helsesøstrene har å si, særlig med tanke på søvn. Flere nye undersøkelser viser at å la små babyer skrike seg i søvn, kan skade dem.

Uansett, beklager dersom jeg leste feil trådstarter.. Men synes likevel man ikke burde forvente et så solid søvnmønster når barnet fullammes(eller evt. er under et halvt år)

Skrevet

tok ett år før han sov natten gjennom og sovnet uten rugging, vugging osv osv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...