Figa *Fødeklar* Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 I dag skulle meg og noen venniner på kafe, og den ene venninen min som har lappen kjørte. Etter at vi hadde sittet i bilen i fem minutter fyrte mine tre venniner opp hver sin røyk. Og i en liten bil med fire seter, hjelper det ikke å bare ha opp to vinduer for stanken og luften i bilen blir helt jævlig. I tillegg tar jo INGEN av dem hensyn til at jeg faktisk er gravid. Så jeg spurte om det var mulig å vente med røyken til vi var kommet frem. Det var tross alt ikke så lang vei å kjøre. De stumpet røyken etterfulgt av en lang preken om hvor hysterisk jeg var. Så klikket det for meg. Det skulle det jo selvfølgelig aldri ha gjort, for jeg begynte å skrike og hyle og til slutt satt jeg og gråt. Fikk venninen min til å stoppe bilen så tok jeg bussen hjem. Og nå føler jeg meg lettere gal! Vet egentlig ikke hvorfor jeg lager innlegg om dette her.. Men måtte fortelle det til noen for jeg tørr ikke høre hva folk synes om reaksjonen min. Kanskje jeg klikker en gang til. Hjelp!! (Og nå ler og griner jeg samtidig... Er det mulig... )
VenterNummer2 Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 oi...høres ut som du har en liten overflod av hormoner. kanskje best å snakke med jordmor om dette. ikke bra hvis du mister kontrollen over egen besinnelse iallefall.... du burde kanskje ta kontakt med vennene dine og beklage at du reagerte slik som du gjorde. hensynsløst av de å røyke i bilen, men de skjønner nok ikke helt hvorfor du reagerte SÅÅÅ sterkt.
Maaaamy. Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Jeg har vært røyker selv, men har klart å stumpe den hver gang jeg har gått gravid. Begynte dessverre (dum som jeg var) å røyke igjen i mellom disse to svangerskapene. Men har gått veldig greit å slutte med den når jeg er gravid da:) Men jeg synes det er fryktelig tåpelig av dine venninner i det hele tatt å tenne opp en røyk i en bil med en gravid! Nei, vettu, det kunne jeg ikke en gang ha fått meg til å tenkt tanken på en gang. Når jeg røykte og jeg var sammen med venninner som var gravide, så røykte jeg aldri før vi var ute i "det fri". Aldri i bil eller i hus. Bestevenninnen min var gravid to ganger mens jeg røykte, og når vi var sammen tenkte jeg ikke opp røyken.. Ville ikke friste henne unødvendig, enda hun sa det var ok. Så jeg synes det var dårlig gjort jeg, av dine venninner. De burde ikke ha tent opp røyken, og mins av alt gitt deg preken om at du er hysterisk. Alle vet at det ikke er bra med passiv røyking, og i en bil med tre som røyker har man ikke så veldig god plass til å flytte seg heller... Jeg sender deg en klem jeg, du er IKKE hysterisk!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Skjønner godt at du ble sur og lei deg jeg. Det er jo veldig korttenkt av de å tenne opp røyk i bilen og i tillegg si at du er hysterisk synes jeg var begeret..... Synes ikke du skal be om unnskyldning for at du "klikket", synes det er de som skal be om unnskyldning for at de var så hensysløse jeg! Godt å få det ut ikke sant? Nei jeg støtter deg jeg!
Figa *Fødeklar* Skrevet 17. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2008 Tusen takk for svar. Jeg vurderte å ringe og si unnskyld i sted, men stoltheten min er nok litt for sterk. Jeg må hvertfall vente til de ringer så kan vi heller snakke om det. Hehe. Ja det er godt å få det ut! Og tusen takk for støtten!!! Godt at noen forstår meg!
Krusemynthe Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Må bare signere Bjørnen. Synes du er tøff som sier i fra.
april08baby Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Kan godt skjønne at du reagerte. Utrolig frekkt gjort av de! Er ikke allti så lett med venninner som ikke er gravide eller har barn selv.
Figa *Fødeklar* Skrevet 17. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. april 2008 Å nå ble jeg glad for at jeg skrev innlegg her. Føler meg hvertfall ikke like gal som jeg gjorde i sted. Hehe.
Herkules Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Skjønner deg godt jeg. Jeg er ikke hysterisk på røyk, men selv når jeg ikke var gravid og kunne ta en festrøyk så ble jeg utrolig kvalm om noen røkte i bilen. At det finnes jenter som i det hele tatt røyker i bilen finner jeg ganske snodig (forbinder det heller med godt voksne storrøykere:)) men det er en helt annen sak Ellers så kjente jeg på hele meg at jeg skjønte reaksjonen din. En ting er å tenne røyken, en annen ting er å mumle at du er hysterisk. Er ikke godt for en gravid dame å f det slengt i trynet heller. Syns egentlig det var litt kult at du gikk ut av bilen og dro jeg:) Vi kan nok klikke litt som gravide, og når du snakker med dem så kan du jo si at du beklager at du ble SÅ sint, men at du syns det var utrolig tåpelig å både tenne røyken og etterpå klage på hysteri . er godt å få det ut både utblåsningen og her etterpå når man føler at ingen forstår en:)
Smånetta 14.mai Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Sliten. hormonell og litt presset i situasjonen. Det er lov å reagere, da. De burde faktisk ha forståelse for at du ikke orker å sitte i en bil der tre stk røyker.
Mamma til nr2<3 Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Slapp av! Synes det var en helt naturlig reaksjon. Klart en ønsker å bli sett og tatt hensyn til når man er gravid. Det er ganske fort gjort å føle seg oversett av ikke-gravide venninner, iallefall har jeg erfart det. Fra å gå til en aktiv sosial person,ofte på kafe/byen, er jeg nå en lite mobil person gravid 29uker og med bekkenløsning. Så når hormonene popper ut, kommer mange føleleser ut. Jeg klikket rett som det var her om dagen på en treg sjåfør fra elkjøp, han leverte oppvaskmaskinen 1 dag forseint.Min lettere sjokkerte samboer(som forøvrig ser og hører drøssevis av "utbrudd", fikk roet og trøstet meg da jeg brast ut i gråt. Enig med deg,man føler seg lettere gal til tider!! Stå på 4julibaby
Figa *Fødeklar* Skrevet 17. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. april 2008 Nei det er ikke akkurat lett. Jeg gikk på kafe så godt som hver dag før, var ofte på fester og på byen med venniner, så livet har jo så klart forandret seg. Jeg har ikke noe behov for å drikke eller gå på byen, men synes det er viktig at venniner ikke lar meg sitte igjen alene i helgene. Og når det kommer til alle de rare tingene jeg klikker for. Huff. Det har bare aldri gått så langt som i dag. Jeg har aldri gjort det foran noen. Jeg har holdt det inni meg og når jeg har kommet hjem har jeg skreket og hylt og grått (eller bare klikket på familien min og kjæresten).. Flott at vi kan dele noen av disse historiene og. Morsomt med episoden din, 4julibaby, for jeg kjenner meg så godt igjen!
Mamma til nr2<3 Skrevet 17. april 2008 #13 Skrevet 17. april 2008 Sant:)elkjøp-episoden var nok bare en av mange..hehe!I begynnelsen skjønte jeg ikke helt hvorfor jeg både kunne være sint,gla eller trist i løpet av 10min.Da trodde jeg virkelig at det hadde klikka for meg!Godt å vite bedre nå:)Enkelte ganger synes faktisk samboeren min det er stas å ha hormonell gravid kjæreste, f.eks når man skal bytte ødelagt dongeribukse uten kvittering..haha!Godt å ha meg på lag da;) Jeg føler heller ikke behov for verken drikking eller festing,men tror det jeg savner aller mest der, er rett og slett å bli tatt med i beregning. I helgene finner merkelig nok venninnene det for godt å ikke ringe meg lengre?!hehe,men åkei jeg overlever! Er vel midlertidig!Men at det er sårt til tider..ååå ja! Så da slår jeg et slag for hormonelle gravide jenter:)
Nætte;mortil2 Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 Hadde noen fyrt opp røyk i min umiddelbare nærhet selv om vi var ute så hadde jeg sagt fra... Jeg klarer det ikke til vanlig og iallefall ikke nå!!Så syns du er knall som sier fra, og som deretter dro hjem!!!! At de ikke kunne vente til de kom ut av bilen fatter jeg bare ikke.. Nei syns absolutt ikke du skal tro du er gal! Bare tøff!!! :-) Hysterisk liksom, nei vettu hva!
connie79 er 2barnsmor:) Skrevet 18. april 2008 #15 Skrevet 18. april 2008 Jeg liker ikke røyk i bil til vanlig engang. Jeg er en ex røyker. Sluttet ved mitt første sv.skap og røyker bare på fest. Men hallo, 3 stykker i en bil som røyker, og som kaller deg hysterisk fordi du ikke liker det? Hadde blitt dritsur selv jeg. Lukter ikke akkuratt gull av røyk da. Nei vet du hva, du reagerte helt riktig. Jeg blei skikkelig grinette på butikkdama på princess her om dagen. Bare pga. feil reklame. Også begynte jeg å grine i går da jeg knuste favoritt parfymen min etter en dusj. Hormoner altså!
jaja.. Skrevet 18. april 2008 #16 Skrevet 18. april 2008 Må seie meg einig med mange andre her. Tykkjer at du har bein i nasen eg! Veninnene dine kjem nok til å forstå reaksjonen din den gongen dei sjølve vert gravide
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 18. april 2008 #17 Skrevet 18. april 2008 Forskjell på å ta seg en røyk ut av vindu om du står fast i kø,men at tre stk. fyrer opp røyk sammtidig i en liten bil da hadde jeg blitt rasende sjøl trur jeg....
Bilingüe Skrevet 18. april 2008 #18 Skrevet 18. april 2008 Sånn er det bare når man er gravid -hormonene tar overhånd og man reagerer kanskje litt kraftigere enn normalt, hehe. Kanskje venninnene dine kan ha godt av en liten innføring i hormoner?
Mamma til nr2<3 Skrevet 18. april 2008 #19 Skrevet 18. april 2008 Har virkelig ingen av de tatt kontakt nå i ettertid???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå