Gå til innhold

Lett glemme - lett rømme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lagde fiske middag til min 11,5 mnd gamle datter og greide av ren vane å putte rømme opp i retten. Men er rømme skummelt for en nesten 1 åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

neida, det er ikke skummelt i det hele tatt (så lenge hun ikke er allergisk mot melk da )

Spis og kos dere!

Skrevet

nei det kan jeg ikke tenke meg.... det tror jeg er helt ok :-)

de skal helst vente til de er ett år med melkeprodukter, men det er fordi man ikke vet om det kan være allergifremkallende, men at hun har fått litt rømme på maten en dag, kan da umulig være farlig.... ?

Skrevet

Det at man ikke skal gi melk til barn under ett år har ikke noe med allergi å gjøre. Grunnen til at kumelk ikke bør introduseres før mot slutten av første leveår er at det er volumiøst i forhold til næringsinnhold - særlig for små mager. Det er derfor mulig å fylle opp en liten mage med melk slik at andre, mer næringsrike matvarer fortrenges. Dette har særlig betydning for barnets jernstatus. Spedbarn har et relativt stort behov for vitaminer, mineraler og sporstoffer i forhold til energibehovet, derfor er det viktig at maten som tilbys er næringsrik og variert. (Mattilsynet)

Skrevet

oi, trykket lagre litt kjapt der ...

så litt rømme i maten er ikke farlig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...