Gå til innhold

Tro det eller ei! Gravid med Levonova hormonspiral.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal jo nesten ikke gå ann å bli gravid med slik spiral. Jeg har hatt spiralen i tre år. iIdenne perioden har jeg ikke hatt ordentelige blødning slik jeg hadde v. mens tidligere. Nå har jeg kun kjent at noe er i ferd med å skje (litt småvondt) og kanskje lys rosa utflod. På grunn av dette vet jeg nå ikke hvor langt jeg er på vei. Prøver å spole tilbake tiden for å finne ca. termin. Jeg tok gravi test i går som følge av ulike signal som kunne tyde på graviditet. Jeg var veldig trøtt først i påsken. Har sartere slimhinner, blør neseblod. Lett rødme i fjeset. Ømme bryster den siste uka. Begynte å kjenne smerter i bekkenet for noen dager siden. Ved forrige graviditet begynte jeg med smerter i bekkenet i uke tolv.

Hvor langt har dere andre vært på vei da dere begynte å bli mer trøtte enn vanlig? Når begynte dere eventuelt med ømme bryster?

Burde kanskje husket dette fra tidligere svangerskap, men manns minne...

Jeg fikk også påvist graviditet hos min fastlege i dag. Har blitt henvist til gyn for ul. i morgen, men det kjennes så lenge å vente. Er veldig spent og har 1000 tanker i hodet.

Glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er et vanskelig spørsmål! Du har jo ikke stort å måle etter, så det er vel bare å vente på UL. Trøtt ble jeg ganske tidlig, allerede uke 5-6. Ømme bryster har jeg ikke, men kvalmen kom for fullt i uke 6, tror jeg.

Det er jo fryktelig rart da! Vet du om spiralen har falt ut eller om den er der ennå?

Gratulerer og lykke til!

Skrevet

Jeg har hverken sett eller merket at spiralen har falt ut. Sist jeg var på kontroll var den på plass.

Takk for lykkeønskninger.

Skrevet

hei og gratulerer:)

er 5 uker i dag, og har allerede vært trøtt, trøtt, trøtt i en ukes tid.

har litt ømme pupper og de har vokst litt, men ømmheten kommer og går litt.

blir spennende å høre når du har vært på ultralyd i morgen.

lykke til:)

Skrevet

hey, jeg ble gravid med kobber spiral, var på ultralyd forrige mandag og fjernet spiralen ognå ske jeg tilbake på sykhuset til mandag, hadde mange tanke i hode jeg oxo, er i 9 uke nå og er spent på hva som skjer til mandag, er veldig trøtt, og veldig hard i magen forslag på hva jeg kan gjøre for å ikke være det.

Skrevet

Takk for gratulasjoner. Nå er ultralyden gjennomført og spiralen fjernet. Gynekologen som er gammel i tralten og har drevet med en del forskning har aldri opplevd at hennes pasienter har opplevd dette. Det samme gjalt min fastlege som også er gammel i tralten. Det du forteller om tretthet stemmer veldig bra med hva min UL viste i dag. Ut i fra resultatene ser det ut til at jeg også er omtrent 5 uker på vei. Vi kunne ikke se noe foster, eller embryo, men vi så en plommesekk.

Det ble også tatt en HCG test i dag for å se hvordan hormonnivået utvikler seg. Skal tilbake til mandag for ny blodprøve. Torsdag blir det ny UL og blodprøve. Det kan være en liten mulighet for abort i det spiralen ble fjernet i dag. Vi kan bare vente å se hvordan ting utvikler seg.

Skrevet

Hei!

Det blir spennende med UL til mandag. Skriv gjerne og fortell hvordan det har gått. Jeg har dessverre ikke noe forslag til hvordan du kan unngå/forbygge mot mageondt. Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...