Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter. Innom fra 1. trimester :) Hvordan er det med sushi og graviditet?!?! Er dette noe jeg ikke skal spise? Husker ikke fra sist gang jeg var gravid... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor sa til meg at all mat bør være godt stekt og godt kokt, å skylle frukt og grønnsaker godt.

Om man er i utlandet bør man være ekstra forsiktig og ofte unngå melkeprodukter for det er ikke samme standard på pastørisering, så listeria bakterier kan finnes, og helst unngå rå grønnsaker å slik.

Men først å fremst godt stekt og gjennomkokt, hva det nå ska være, så min forståelse er ingen sushi...

Skrevet

Da synes jeg din jordmor har gjort deg en bjørnetjeneste Zabbi. Ikke rå grønnsaker? Det er jo noe av det med mest vitaminer og næringstoffer du kan få i deg mens du er gravid jo.

Og til deg HI, gå på matportalens sider og les i stede for å spørre her inne. Der står det at gravide ikke frarådes å spise sushi!

Sushi er både godt og sunt, så kos deg med det:)

www.matportalen.no

Skrevet

takk for svar begge 2, nå har jeg vært på Matportalen.no og lest og jeg gleder meg til Sushi med samboer imorgen kveld :) Tør nok ikke ta helt av, men forrett blir det definitivt!!!

Skrevet

I utlandet sa jeg, ikke her hjemme. Sa da at her hjemme måtte man bare skylle godt, man vet jo aldrig hvem som har tatt på dem å hva dem har blitt sprøytet med.

Å med utland teller jeg da land som ikke er feks Skandinavia å mesteparten av vesteuropa, drar man til feks Spania Italia å lenger vekk bør man være forsiktig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...