Gå til innhold

Min mening om OS.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Orket ikke svare på den andre tråden fordi den var så lang.

 

Kjempeflott at det finnes et slikt tilbud til dem som er alene. Da har de en mulikhet til å finne seg arbeid eller ta en utdanning, men desverre er det mangen som utnytter systemet og ødelegger for mangen andre. Men slik vil det nok desverre altid være i et velferdssamfunn. Men alike vell synest jeg man kan bli flinkere til å forsøkre at det er "de rette" som motar dette.

 

Desverre synest jeg også at det burde finnes noe tilsvarende til par der begg er studenter. Etter kvalitetsreformen er det meningen at studenten er fulltids student og ikke arbeider ved siden av. Dette er i praksis nesten umulig for de fleste der begge studerer og har barn. I tilegg til fullt studielån og stipend får man bare forsørgerstipen, noe som utgjør ca en samlet inntekt på 15 000 i mnd, der husleie, strøm, barnehage, klær, telefon, og mat til 2 voksne og 1 barn skal betales. Dersom man ikke bor billig (og det er vanskelig i storbyene) så holler ikke dette.

dette må gjøres noe med, slik at disse slipper å lure til seg penger (som desverre mangen gjør) de ikke har krav på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig i at det må en bedre ordning til for studenter som har barn. Det som er synd er at NOEN ønsker en ordning (som faktisk er nødvendig) bort/ redusert fordi de ikke synes det er rettferdig at andre enn dem mottar penger i form av trygd/stønad.

 

Til de med den tanken gangen vil jeg si: Det er mulig å unna andre noe selv om man selv kansje mangler det, da får man kansje LITT mere sympti og kansje LITT flere vil kjempe for deres sak også.

 

Skrevet

enig med julenissen. man skal kunne overleve uansett om man er 1 eller 2 voksene i hustanden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...