Gå til innhold

Dere som spotter før mens...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge spotter dere? Jeg har egentlig ikm i morgen dersom jeg regner med min gamle syklus, men har nå spottet og blødd litt siden søndag. Synes det er utrolig frustrerende at mensen aldri kommer skikkelig i gang! Synes også det er vanskelig å regne meg frem til el og ikm. Hvordan gjør dere dette?

Jeg har alltid hatt regelmessig mens, men etter at jeg fikk tilbake mens for ca ett år siden (etter at jeg fikk tulla) har jeg begynt med denne spottingen og ofte også kortere sykluser. Har vært gravid to ganger siden vi startet prøvingen, men mistet begge gangene, så dette er vel også med på å gjøre syklusen litt tullete. Uansett så blir jeg frustret av denne tullete mens greia her....:S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte/begynner stort sett å spotte rundt 3 dager før mensen. Da jeg fortsatt hadde 14 dagers lutealfaser, begynte jeg å spotte på dag 10 etter eggløsning. Når jeg har hatt 10 dagers lutealfaser har jeg stort sett bare spottet dagen før mensen begynner. Men har også spottet fra dag 8 etter eggløsning, da med 10 dagers lutealfase. Så hos meg ser det ut til at det er sykluslengden/lutealfaselengden som avgjør hvor mange dager jeg spotter. Jeg regner første dag med skikkelig blødning for første mens dag. Har skikkelige tegn på eggløsning hver mnd, så det er liksom ikke tvil når den er.

Fryktelig frustrerende med tullete sykluser ja. Hos meg har det bare vært rot siden juni i fjor. Blitt gravid med tidlig spontanabort 1 gang, i september i fjor. Etter det ingenting:-(

Skrevet

Jeg spotter noen ganger og da kan det være alt fra en uke til en 2-3 dager før tanta kommer. Min gynekolog har sagt at jeg skal regne første mensdag fra den dagen jeg har styrtblødning, og den skal da helst komme før klokka 12 på dagen (vet ikke hvorfor).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...