carro19 Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 noen som vet åssen man skal forebygge mot kramper i leggene??? våkner av kramper i bena stort sett hver natt!!! har noen noe tips???
2 Gullunger Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Magnesium tilskudd -men du må spise det i 10-14 dager før det begynner å virke. Ellers så har akkupunktur hjulpet meg.
marinas skatt Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Hei . Jeg har også vært veldig plaget med leggkramper om natta. Prøvde melk og bananer og sesamfrø............. Fikk et tips om og legge et saue skinn i senga. - Og etter at jeg la det i senge enden har jeg ikke hatt krampe en egeste gang :-)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Har fått tips om magnesium så skal begynne å ta det i dag! Ellers fikk jeg beskjed av henner som masserer meg om å tøye ofte, dvs nesten hele tiden.... Sliter nemlig med det samme selv:-(
Gjest Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Støttestrømper gjorde underverker for mine legger i alle fall Fra å våkne med kramper hver natt, til å nå ha gått i nesten en uke uten så mye som en liten krampe engang! Jeg begynte å samle vann i leggene for et par-tre uker siden, og etter endt arbeidsdag med mye gåing og lite anledning til å heve beina var de stokk stive og helt ubrukelige til det meste. Kjøpte meg støttestrømper, og vips - problem løst! Ikke stivner de når jeg går trapper, ikke hovner de opp til dobbel størrelse etter at jeg har stått og gått i noen timer, og ikke minst: ingen kramper om natta lenger
Mai_jente Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 CALCIMAX+STØTTESTRØMPER....=SANT:) fåes kjøpt i helsekost
my-little-princess Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Magnesium!!! Det virket med en gang på meg.Har ikke hatt en krampe etter jeg begynte med det. Under min første fødsel, fikk jeg leggkrampe i begge beina under pressriene!!Det var ikke noe særlig....Håper å unngå det denne gang:)
--niffi-- Skrevet 18. april 2008 #9 Skrevet 18. april 2008 Akupunktur! Hun jeg går til modningsakupunktur hos tok også nåler mot leggkramper, og jammen funket det! Før det hjalp det merkbart med yogaøvelser for å øke sirkulasjon i legger og ankler. Du tar beina ut foran deg, hold evt under kneet om det er mer behagelig (sitt på gulvet eller i en stol, ikke så farlig) og gjør som så: - sprik med tærene og klem dem sammen igjen - kanskje ti ganger - lag sirkler med føttene - tyve ganger hver vei eller som du orker - trekk tærene mot deg, så tar du tærene langt fra deg - gjør en del ganger - trekk knærene opp mot brystet og strekk helt ut igjen. Alt som øker sirkulasjonen er bra - jeg har også lest at det hjelper å gå masse, men det har jeg gjort hele tiden og fikk likevel fælt med leggkramper før jeg begynte med akupunktur og disse øvelsene. Håper det blir bedre!!
humla80 Skrevet 18. april 2008 #10 Skrevet 18. april 2008 Ja fyttikatta for noen kramper i legga jeg får på morrakvisten, slår seg helt vrang. Putter i meg zink, magnesium som bare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå