Gå til innhold

Kramper i leggene på natta!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet åssen man skal forebygge mot kramper i leggene??? våkner av kramper i bena stort sett hver natt!!!

har noen noe tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magnesium tilskudd -men du må spise det i 10-14 dager før det begynner å virke.

Ellers så har akkupunktur hjulpet meg.

Skrevet

Hei . Jeg har også vært veldig plaget med leggkramper om natta. Prøvde melk og bananer og sesamfrø............. Fikk et tips om og legge et saue skinn i senga. - Og etter at jeg la det i senge enden har jeg ikke hatt krampe en egeste gang :-)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Har fått tips om magnesium så skal begynne å ta det i dag!

Ellers fikk jeg beskjed av henner som masserer meg om å tøye ofte, dvs nesten hele tiden....

Sliter nemlig med det samme selv:-(

Skrevet

Støttestrømper gjorde underverker for mine legger i alle fall :) Fra å våkne med kramper hver natt, til å nå ha gått i nesten en uke uten så mye som en liten krampe engang! Jeg begynte å samle vann i leggene for et par-tre uker siden, og etter endt arbeidsdag med mye gåing og lite anledning til å heve beina var de stokk stive og helt ubrukelige til det meste. Kjøpte meg støttestrømper, og vips - problem løst! Ikke stivner de når jeg går trapper, ikke hovner de opp til dobbel størrelse etter at jeg har stått og gått i noen timer, og ikke minst: ingen kramper om natta lenger :D

Skrevet

CALCIMAX+STØTTESTRØMPER....=SANT:) fåes kjøpt i helsekost

Skrevet

Magnesium!!! Det virket med en gang på meg.Har ikke hatt en krampe etter jeg begynte med det. Under min første fødsel, fikk jeg leggkrampe i begge beina under pressriene!!Det var ikke noe særlig....Håper å unngå det denne gang:)

Skrevet

Akupunktur! Hun jeg går til modningsakupunktur hos tok også nåler mot leggkramper, og jammen funket det!

Før det hjalp det merkbart med yogaøvelser for å øke sirkulasjon i legger og ankler. Du tar beina ut foran deg, hold evt under kneet om det er mer behagelig (sitt på gulvet eller i en stol, ikke så farlig) og gjør som så:

- sprik med tærene og klem dem sammen igjen - kanskje ti ganger

- lag sirkler med føttene - tyve ganger hver vei eller som du orker

- trekk tærene mot deg, så tar du tærene langt fra deg - gjør en del ganger

- trekk knærene opp mot brystet og strekk helt ut igjen.

Alt som øker sirkulasjonen er bra - jeg har også lest at det hjelper å gå masse, men det har jeg gjort hele tiden og fikk likevel fælt med leggkramper før jeg begynte med akupunktur og disse øvelsene.

Håper det blir bedre!!

Skrevet

Ja fyttikatta for noen kramper i legga jeg får på morrakvisten, slår seg helt vrang.

Putter i meg zink, magnesium som bare det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...