Ville Vera Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Kjøpte 65x80 dynetrekk, og det fulgte med putetrekk. Men har hørt att de små ikke skal bruke pute i starten?
Gjest Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Nei, vanligvis ikke de første månedene. Har sett at man får puter som skal motvirke flatt bakhode på babyen, men det er ikke anbefalt å bruke pute til dem her i landet.
Lille Trille* Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Det stemmer, de bør ikke bruke pute den første tiden. Du kan jo likevel legge puterekket der puta ville vært, så kan det fungere som "sikle/gulpe-beskyttelse"
temine Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Ikka anbefalt med pute/putetrekk og andre overflødige ting i senga mtp krybbedød i alle fall. Står på deres side. Litt ekkelt å tenke på det da, når man skal få en ny baby, men jeg synes det er greit med de forhåndsregler man kan ta...
lolipoli Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Det er ikke anbefalt å bruke pute for små barn. Min datter er snart 2 år og har aldri brukt pute.
Anitahar2barn Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Mitt barn har alltid brukt pute, den er jo så flat og stor at det kan umulig gjøre noe. Nå er hun to og sover fortsatt på den puta. Kommer ikke til å bruke den helt på førsten da, babyen som kommer nå altså. Men det virker så hardt å ligge rett på madrassen.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Jeg har alltid brukt lammeskinn i sengen, så det blir ikke hardt i det hele tatt, synes jeg.
SuperMoM <3 Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Min sønn på 1år og 7 måneder har aldri brukt pute.. og kommer ikke til å bruke det på ham på en stund ennå.. Øker faren for krybbedød:s Jeg pleier å legge putetrekket nedi senga slik at det ikke skal se så tomt ut iallfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå