Gå til innhold

Hva med organdonasjon og barn???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert her. Jeg mener at alle burde si ja til donsjon av sine organer og har kort i lommeboken ang dette.

Men hvordan stiller dere til det når det gjelder barna deres?

Her i gården så er det delte meninger. Jeg vil at vi skal donere organene til ungene dersom det skulle skje noe mens mannen min er sterkt imot dette.

Vi har diskutert dette en del men han står fast på dette så jeg føler at jeg må respektere hans ønsker i saken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er en selvfølge!

Hvorfor la organene råtne bort når andre kan ha brukt for dem?

Hva er hans argumenter for å ikke donere?

Skrevet

Han mener at han ikke orker tanken på å ikke begrave hele barnet!!! At han ikke vil at kroppen skal deles opp liksom... Jeg har vanskelig for å skjønne tankene hans for jeg mener som du gjør. Hvorfor la dem bare forsvinne når kanskje dem kan hjelpe flere andre barn til å kunne beholde livet. Jeg vet jo det at hvis våre barn trengte noen organer så hadde han sikkert ikke motsatt seg dette. Og jeg mener at det blir jo omtrent det samme men omvendt liksom. Man kan jo ikke bare forlange å få hvis man ikke kan gi. Har virkelig prøvd å diskutere dette med han siden det er et såpas viktig tema men desverre så kommer jeg ingen vei.

Skrevet

At er barn dør er så ufattelig urettferdig uansett hva han eller hun dør av. Men tenk hvor mange liv barnet kan redde! Selvom det ikke kan gjøre noe med sorgen og savnet så kanskje det kan gi det lille korte livet en mening. Selvom akkurat mitt barn måtte dø så får kanskje 10 andre barn leve.

Skrevet

Jeg har sagt til mine nærmeste i mange år at om det skulle skje meg noe så er jeg til donasjon....ferdig med den saken!

Spurte mannen om hans synspunkt på organdonasjon om det hadde hendt noe med vårt kommende barn.... Han så veldig betenkt ut færst... Så jeg spesifisere at det kan redde andres baby(er)... Hans svar var; Helt klart han hadde donert organene til ett annet barn :o)

Godt å vite hvor en står, om det skulle skjedd noe.

Tenker bare hvor tragisk det hadde vært om det var mitt barn som trengt organer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...