Gjest Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 oppdaget nå at lillegutt har utslett på magen og beina, litt i ansiktet også.... rødflammete på en måte... Han hadde litt tendenser til det igår også, men da trodde jeg egentlig det bare var varmeutslett, han hadde hatt en varm lue og det var i nakken og på hodet, og veldig svakt.... Jeg har ikke sett på ham siden igår kveld (har vært borte), og sambo har ikke sagt noe (han er på trening nå så får ikke spurt).. ringte legevakta og hun mente at det var en allergisk reaksjon på antibiotika, han begynte med det på mandag, ferdig igår. Hun sa det ikke var grunn til bekymring så lenge allmenntilstanden var god, men han er slapp og sutrete, nå sovnet han plutselig halvannen time før han pleier.... Det avfeide hun litt, så lenge han ikke hadde feber var det greit... Er det det? Er litt bekymret her nå, så håper noen har noen kloke ord? Han er litt over ti mnd forresten..
Gjest Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Høres ut som elveblest for min del da (dvs, allergisk reaksjon slik som hun dama sa)..... At han sovnet 1,5 t før han pleier ville ikke bekymret meg noe, da jeg tenker han er syk siden han går på antibiotika? Ville fulgt med på utslettet, allmenntilstanden hans videre og ringt lege igjen om det forværrer seg. (feber osv) Masse god bedring til mini!!! Og, hvis han blir helt fin igjen nå så husk å nevne elveblesten neste gang han eventuelt skal ha antibiotika.
Nit@™ Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Hvis det er penecelin utslett bør det sjekkes for å konstantere eller avbekrefte synes jeg. Fordi om man har allergi mot penecelin skal man ALDRI bruke det mer. En gang er det utslett og neste gang kan det være penecelinsjokk som er resultatet. Synes det var lite hjelpsomt å avfeie det slik. Du bør få vite om det er allergi mot penecelin. Jeg har slik allergi selv, og passer på at jeg ikke får det (leger er faktisk litt lite påpasselig der) Synes du burde få komme ned så en lege kan se om det virkelig er det, eller kanskje bare varmeutslett...
Nit@™ Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Om elveblest: http://www.helsenytt.no/artikler/elveblest.htm bilde: http://www.hudlegekontoret.no/var/storage/images/bildearkiv/kliniske/urticaria/urticaria_01/2536-3-eng-GB/urticaria_01_medium.jpg Ganske vanlig reaksjon på penecellin.
Gjest Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Han har først hatt halsbetennelse - gikk på penicilin i 10 dager, ble frisk... men dagen etter at kuren var ferdig fikk han høy feber, og da vi dro til legen fikk vi antibiotika, azitromax, står at den brukes når penicilin ikke er egnet... han er ikke syk mer, hvertfall ikke i den forstand at han har feber eller noe, men han er litt slapp og sutrete... Uff, vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig... har vært så mye på legevakta uten at det har vært noe, så jeg har nesten begynt å vegre meg litt, de er så sure hvis vi kommer "uten grunn"... Sist spurte de sånn surt - Det er første barnet eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå