Mai-baby '08 + en til! Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Er i uke 30+2 nå. Når søkte dere NAV? Haster det?
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 Vet ikke helt hvilken søknad du mener her, men hvis det er engangsstønaden så søkte jeg ganske sent. Da jeg var i uke 34. Det tok ganske lang tid før den kom faktisk, 5 uker!! :-( Men den kom nå hvertfall til slutt ;-) Man kan søke på engangsstønad når man er 26 uker på vei :-)
jente2008+septemberbaby2011 Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Skrev feil, mente at jeg var 32 uker! :-) Er straks 38 uker nå.
Mai-baby '08 + en til! Skrevet 17. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. april 2008 Søknad for foreldrepenger? Er vel skjemaet: "krav om ytelse ved fødsel og adopsjon"?
Gjest Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Søknad om foreldrepenger skal være hos NAV senest 3 mnd etter fødsel: "Riktig søknad gir raskere svar Du må søke skriftlig om foreldrepenger. Dette gjelder selv om du får full lønn fra arbeidsgiveren i stønadsperioden. Du søker på blanketten "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" - NAV 14-05.05 For at NAV skal kunne beregne hva du skal ha, er det i tillegg nødvendig at arbeidsgiveren fyller ut blanketten "Inntekts- og skatteopplysninger for arbeidstaker "- NAV 08-30.01 Hvis arbeidsgiver utbetaler full lønn i permisjonstiden, regnes avkrysning om dette på inntekts- og skatteopplysningsblanketten som framsetting av krav om refusjon fra folketrygden. Arbeidstakeren må sette fram eget krav om foreldrepenger for at arbeidsgiveren skal få refusjon. Det gis ikke ytelser for lengre tid tilbake enn tre måneder før tidspunktet du søker. Søker du senere blir utbetalingen tilsvarende redusert. Søknaden sendes til NAV lokalt der du bor." http://www.nav.no/page?id=328
Slæsh84 Skrevet 17. april 2008 #7 Skrevet 17. april 2008 Eg fikk besje av NAV at en ska ha sent inn papirene 4uker før en går ud i permisjon..
Gjest Skrevet 17. april 2008 #8 Skrevet 17. april 2008 Eg søkte 2 mnd før termin. Fekk bekreftelse fra NAV der det stod det kunne ta opp til 2 mnd. så bedre føre var:)
Maja☆ Skrevet 17. april 2008 #9 Skrevet 17. april 2008 Du behøver faktisk ikke å levere søknaden før fødsel. Du har krav på tilbakebetaling av permisjonspengene 3 mnd tilbake i tid fikk jeg beskjed om på nav kontoret i bærum. Leverte min søknad 2 mnd før termin og beklaget at jeg var så sent ute siden jeg trudde vi måtte levere den 3mnd før termin. Da fikk jeg vite at det ikke var noe stress og vi fikk det vi hadde krav på etterbetalt hvis vi ikke leverte før etter fødsel. Men det er jo kjent at vi får forskjellig beskjed fra alle som jobber på nav, så hva som er rett eller ikke vet jeg ikke.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 jeg er i uke 39 og sendte den inn for 2 uker siden. FIkk svar på mandag. Så gikk fort:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå