Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Der BF bur eit stykke unna og det med hyppige samvær kan bli litt vanskeleg i spebarnsfasen på nokre timer kan blir litt vanskeleg. Kva erfaringer har de?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 med så lite info er det helt umulig og hjelpe deg ut over de vanlige rettningslinjene.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 du sier ingenting om alderen på barnet, er det 1 måned eller 10? Jeg ville ha ventet da. Til barnet er større. Eller at Bf måtte kommet til meg og barnet.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Barnet er enno ikkje født, så derfor lurer eg. Så det blir frå babyen er nyfødt ja. Har høyrt andre stader at med samvær med spebarn så skal dei vere hyppige og små. Men, når bf bur litt over 3 timer unna med bil kan det jo bli litt langt å reise for nokre timer, for så å reise igjen.
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #6 Skrevet 17. april 2008 Så lenge ungen er under 1 år, bør ikke slike samvær over lengre tidsrom finne sted. Dette fordi ungen ikke husker så lenge, og ikke forstår at mamma forlater men kommer igjen. Og det er i denne alderen barnet skal lære seg tilknytning, og det bør være til kun en person eller 2 om de bor sammen og ser barnet daglig begge 2. Lar du barnet være borte en helg om gangen, må det lære dette på nytt hver gang det kommer hjem til deg. Det kan være skadelig, faktisk. Jeg hadde aldri i livet gjort det, og det pga barnets beste. BF skal komme hjem til barnet i denne tiden.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #7 Skrevet 18. april 2008 Takker for svar. Er det vanleg med anna kvar helg? Spesielt der det er litt store avstander? HI
Anonym bruker Skrevet 18. april 2008 #8 Skrevet 18. april 2008 Nei, det er høyst uvanlig! Har du ikke lest hva folk har svart deg? Om du spør FVK så kan du til og med få til svar at det dreier seg om omsorgssvikt dersom dere sender en baby på samvær fra hovedomsorgsgiver!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #9 Skrevet 19. april 2008 HI her..... Nei, eg har ikkje tenkt til å sende eit spebarn vekk på overnatting utan at eg sjølv må vere med. Det seier seg sjølv. SPØRSMÅLET MITT ER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Kor ofte kan BF kome å besøke barnet sitt? Kva er vanleg? Det seier seg sjølv at BF ikkje kan ta med seg barnet for ei helg når det er så lite. Er det snakk om annakvar helg eller oftere. Da tenker eg spesielt på de aleineforeldre som det er litt store avstander med spebarn og BF. Kva for erfaringer har de med samvær da?????????? Og ein anbefaler hyppige små samvær det første året. Men, KOR OFTE???? DA det er snakk om STORE AVSTANDER. Her er det snakk om ca 186 km ein vei. Ca litt over 3 timer i kjøring ein vei. Og eg leser kva andre skriver. Men, det er jo ut til at alle trur at ein bur i nabolaget med BF, noko som ikkje er tilfelle her.....
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #10 Skrevet 19. april 2008 Her er det vel strengt tatt ingen grunn til ekplosjon vel HI? Du spør kort og gir korte svar, så det er ikke noen selvfølge at vi skal forstå at du har tenkt at barnefar kan ha samvær annenhver helg der du er med vel??? Vi er ingen tankelesere, men dersom du gir litt informasjon får du skikkelige svar. Ingen som gidder å svare en surpomp.....
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #11 Skrevet 21. april 2008 Faktisk var mitt spørsmål kva andre med større avstander til BF gjorde i forhold til samvær med spebarn. Det er da ikkje noko vanskeleg spørsmål å svare på viss ein er i same situasjon sjølv. Og da trenger ein ikkje heile livshistoria til vedkomande.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #12 Skrevet 21. april 2008 Hei Vi bor 60 mil fra hverandre, og har en baby på 7 mnd. Jeg var der fra ungen var 2 mnd til 3 mnd. BF har vært her to ganger etter det..en knapp uke første gang og en helg andre gang Jeg skal være der noen uker i sommer, og burde kanskje vært hos bf i vinter også... men å kjøre bil alene med en baby i 10 timer er ikke det jeg helst gjør vinterstid ..og når det har vært så dårlig vær i fjellet har jeg ikke turt. Derfor blir jeg heller en stund når jeg først er der oppe. Vi har ikke bestemt noe ang deling av ferier å slikt ennå.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #13 Skrevet 21. april 2008 Oki. Her er det vel snakk om ein avstand på ca 10 mil. Så det er mogleg å kunne kome og reise på same dag. Sjølv om det er litt over 3 timer ein vei. Fleire som har erfaringer med stor avstander?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #14 Skrevet 21. april 2008 Spørsmålet ditt forstår nok de fleste men folk svarer jo på eget initiativ og ønsker selvfølgelig ikke svare noen som virker sur og tverr. 3 timer hver vei er ikke så langt, men langt for et barn og reise, uansett om det har mamman med hele tiden. Barnefar bør nok komme til dere ja. Er det mulig at han kommer annenhver helg og bor hos noen venner eller lignende på hjemplassen din? Da kan dere jo være sammen med han noen timer lørdag og søndag f.eks, og når barnet blir større kan han begynne ta h*n med ut alene for en liten stund. Overnatting anbefales ikke før 1 år, og da begynner en jo gjerne med en natt først og fremst. Men langt reise 3 timer hver vei for bare 1 overnatting også så syns i dette tilfellet mye går på hva faren ser for seg ang samvær... - Anonymine
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. april 2008 #15 Skrevet 21. april 2008 kan han ikke bare få komme på besøk når han vil? med en reisevei på 3 timer så blir det jo ikke slik at han kommer til og være der vær dag.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #16 Skrevet 21. april 2008 Du har ein god ide der. Han har jo inga tanker sjølv enno på korleis har ser for seg samvær. HI
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. april 2008 #17 Skrevet 21. april 2008 ja det tror jeg at jeg hadde gjort. si at han kan komme når han vil bare han spør 2 dager i forveien sånn at du kan planlegge og være hjemme.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2008 #18 Skrevet 21. april 2008 Ja, det er greit å spørre i forkant ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå