Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Ammer morgen og kveld. Når en annen småbarnsmor overhørte en samtale hvor jeg sa dette ble hun lettere sjokkert over at jeg ammet enda. Er ikke det helt normalt da?
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #2 Skrevet 17. april 2008 ehh.... håper det er normalt, jeg har ei på snart 10 mnd, ammer morgen og kveld og hadde store planer om å gjøre det en stund til... Det anbefales jo at man ammer minst 1 år så det kan da ikke være unormalt å amme en på 11 mnd!!!! Det er vel kanskje noe med at mange ikke orker/gidder amme så lenge??! og at det da kan oppfattes som litt "unormalt" å amme lenge for de som gjør det...
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #3 Skrevet 17. april 2008 Jeg ammet min elste sønn til han var 17 mnd:)
Anonym bruker Skrevet 17. april 2008 #4 Skrevet 17. april 2008 Helsedirektoratet anbefaler amming minst til barnet er 1 år. Verdens Helseorganisasjon anbefaler amming ut andre leveår. Så nei. Ikke unormalt at du ammer babyen din på 11 måneder, selv om endel desverre gir opp før.
Line_78 Skrevet 17. april 2008 #5 Skrevet 17. april 2008 Helt normalt :-) Akkurat som det er normalt at noen gir seg før 11 måneder. Ammet førstemann i halvannet år, og kommer til å amme vesla så lenge det er naturlig for oss begge (forhåpentligvis minst ett år, og gjerne gjennom første vinteren i barnehage). Føler meg ikke unormal av den grunn :-)
lifa og Eline Skrevet 18. april 2008 #6 Skrevet 18. april 2008 når min var 11 mnd. ammet jkeg fortsatt 5-6 ganger i døgnet. Måtte desverre slutte når hun var 14 mnd. for jeg gikk for mye ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2008 #7 Skrevet 19. april 2008 Ikke unormalt å amme en 11 mdg gammel baby. Gjør dette selv to til fire ganger om dagen. Har planer om å amme frem til han er 15 mnd. Da begynner han forhåpentligvis i bhg og det vil da føles naturlig¨å avslutte. Som også nevnt, så anbefaler verdens helse organisasjon at man ammer ut andre året. Så lenge babyen din har lyst til å ammes, så syns jeg du skal gjøre det en stund til. Det er veldig mange av de jeg kjenner som gjør dette
OsloMor Skrevet 19. april 2008 #8 Skrevet 19. april 2008 He-he, jeg ammer min lille snuppe på snart 20 mnd jeg, men er det noe jeg blåser i så er det om noen synes jeg er unormal ;-0!
partyoffive Skrevet 20. april 2008 #9 Skrevet 20. april 2008 Visst er det normalt. De aller fleste ammer vel til mellom 8-15mnd.ca. Veldig forskjellig, men 11 mnd, er absolutt normalt. Ammet min 1. til hun var akkurat 12 mnd. og nr.2 til hun var nesten 15 mnd. Regner med og amme sistemann til hvertfall 8-9 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå