Gå til innhold

ang oppussing

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fått ett klagebrev i dag fra vel foreningen pga oppussingen vi holder på med.

ene naboen vår har gått til velet og fremlegger at vi fra klokka 8 på morran fridager og hellidager har bråk ute med lemping av materiale,

elektrisk verktøy o.l.

detter er ikke tilfelle. vi har jobbet fra ca 10 om morran lørdager, og fra 11 - 12 ca på søndager. legger til at dette er snakk om en relativt ung dame, som gjerne vil sove lenge om morran.

er det noe regler på dette noe sted? og hvor finner jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeid på lørdager er det ingen som kan si noe på, men på søndager synes jeg at man så langt det er mulig bør unngå "støyende" arbeid. Og minimum på søndager, er å vente til etter kirketid, dvs vente til ca kl 13 før man setter i gang.

Lørdag er i prinsippet en hverdag, i alle fall fram til kl 17, så da er det fritt fram. Søndager bør man holde fred, er min mening, men må man så må man.

Skrevet

skal det ikke være stille ca fra 23 til 06 om morran da??

vet ikke jeg, men synes det har vært snakk om det før her.

Og bruk av elektriske ting,er vel ikke godtatt på søndager og andre helligdager.

men andre ting som ikke bråker, kan en vel drive på med??

sikkert andre som vet dette bedre enn meg, for jeg bor stille og fredelig i enebolig på landet :-))

Skrevet

er inne vi holder på , blir litt saging o.l. ute fordi det støver så innne vis vi gjør det der. så når vi holder på på søndager er det minimalt med støy ute...

men er det noe regelverk for noe av dette, eller går det bare under skikk og bruk ?

Skrevet

kl 8 ein lørdag er heilt ok, for då er det vanlig også at ein kan ta telefon til folk utan at dei kan bli fornærma;) hehe....

Her i burettslaget har det vore regel på at søndag må ein vente til etter 12(etter kirketid) med f eks å slå plenen. Og her var det også ei ung dame som fekk den innført, for å kunne sove i stillhet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...