Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 17. april 2008 #1 Skrevet 17. april 2008 Men det har jo vært litt da. Har hatt en periode med mye liv de siste to ukene, og før det igjen en litt roligere periode. Da ble jeg så engstelig at jeg dro på føden og fikk registrering, men alt var heldigvis bra:) Har vært så engstelig dette svangerskapet at dere aner bare ikke. Selv om jeg nå har kommet til uke 35 og det ikke skal være noe mer grunn til at det skal gå galt hos meg enn hos andre, så blir jeg kjempe redd slike dager som i dag, Har vært til ultralyd for en ukes tid siden. Alt var fint, men en anelse lite fostervann. Skal på ny sjekk om åtte dager. Hva skal jeg gjøre nå? Noen som har noen beroligende ord eller avslappingstanker jeg kan tenke for å ikke bekymre meg. Ringer jo med en gang til føden hvis det blir roligere enn nå. Men tenker å se det an til i morgen. Har jo kjent liv med noen timers mellomrom i dag. Men ikke så mye som det har vært før. Det første jeg gjør hver morgen når jeg våkner er å kjenne etter om det er aktivitet der. I morges kjente jeg det ikke. Men det ble jo litt utover dagen. Kan det være den har snudd seg uten at jeg har merket eller kjent det? Var på kontroll på mandag, og alt virket bra. Begynner å kjenne meg sliten av å bekymre meg sånn. Akkurat slik som jeg har det nå ønsker jeg å bare kunne fått føde. Føler det er tryggere så lenge babyen ikke er i magen min lenger. Når den er ute i verden har jeg jo en mer viss oversikt over hvordan den har det. Jeg kan iallefall se den. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg hadde en sånn innebygd gjennomsiktig skjerm på magen. Så kunne jeg bare trekke til side et forheng når jeg ønsket å se inn til den om den hadde det bra. Men, men. Kanskje greit å ikke vite alt for mye heller. Jeg vet selv at de dagene, -og det er jo de fleste, at den er aktiv der inne så ser jeg på utstyret jeg har kjøpt, og tenker igjennom det jeg trenger å skaffe. Mens slik som i dag, så tør jeg ikke tenke fremover i det hele tatt. Ikke meningen å smitte noen med negative tanker. Men slik er iallefall formen min i dag. Håper snart den blir litt mer aktiv der inne. Noen som vet noe mer om dette med fostervannsmengde og hva det har å si for aktiviteten? Fikk bare beskjed om at fostervannsmengden er i "nedre normalsjiktet". Kan jo ikke tro det kan være kjempe alvorlig i og med at de ville vente såpass lenge før de sjekker det igjen? Men dette gjør også at jeg tenker på om noe kan være galt, at den ikke har det bra der inne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå